mariant Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei ! Har lastet ned 3 iso-filer og brent dem. Men får ikke bootet cd'en på den stasjonære pc'en min - har vært i biosen og stilt inn til å boote fra cd-rom, men får bare en melding om at maskinen ikke kan boote. Prøvde å lage en boot-disk etter anvisninger fra readme.txt - men får samme melding. Hvis jeg prøver på min bærbare booter den fra cd-romen uten problem.. Jeg regner med at det er ett eller annet med den stasjonære som er feil - men hva da ??? Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Hvor gammel/ny er PC'en ? Skal den kunne boote fra CD ? Hvilken distro er det forresten ? Edit: Er jeg blind ? Distro står jo i topicen :S, beklager. Endret 4. januar 2004 av sim Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 sjekke boot order i bios Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 For at CDn skal boote må CD/DVD-ROM stå øverst i rekka på boot-rekkefølgen i BIOS. Deretter f.eks. Floppy og HD. Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 sjekk med en vilkårlig annen boot cd, booter den da? Eliminasjonsmetoden, long live dersom det heller ikke fungerer, og bios stemmer....sjekk kabel fra cd rom, hvis ikke det, - bytt cd rom Fungerer ikke det..uhm...eh...bytt IDE kabel, samt hvis mulig IDE 'port'. Nei nå jeg gikk jeg tom for ideer for hva som kan være galt. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Sikkert lettere å lurke fram noen gamle disketter fra den mørke kontorskuffen Lenke til kommentar
mariant Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Sjekket med en WinXP-cd og den bootet ikke med den heller... Innmat i pc : AMD Athlon 1.4 512 Mb minne Geforce 3 Ti200 80 Gb Harddisk (m/ WinXP) 20 GB Harddisk (som jeg tenkte jeg skulle prøve ut Mandrake på) 1 CD-ROM 1 CD-Brenner Award Bios v 1.44 Bootrekkefølge : CD-Rom Floppy Harddisk Både cd-rom og brenner fungerer i WinXp Det merkelige er at maskinen ikke booter med floppy'en jeg lagde fra Mandrake cd'ene Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Er CDrom detektert av biosen? Viss ikke kjør IDE HDD Auto Detection i BIOS. Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 har du prøvd å boote fra cd brenneren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå