Gå til innhold

Kva er det beste, og dyraste grafikk-kortet i salg her i Nor

aslak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Databutikken har noen til 80k-120k tror jeg. :smile:

Nei, det kosta visst "bare" 19k. :roll:

Hva er best av GF3 og Radeon?

Er Daytona GF3 ti 200 bra?

Hva er best av Intel og AMD?

Beste laptop deal?

Er IBM harddisker dårlige?

Hva er raid?

Hva er retail? :lol:

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-03-07 10:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-07 10:32, AzTm skrev:

jeg har en kompis som skal selge et vodoo 5500 3dfx kort..KUN 18 000!!!!

det er et røverkjøp..

skal du ha deT?

Hvis det hadde vært snakk om et Voodoo5 6000 kort så hadde nok kompisen din fått solgt det for den prisen. :smile:

Lenke til kommentar

Hei!

Ej hadde tenkt mej det beste grafikk-kortet på markedet i norge i dag, men ej skal ha det til speling og da treng ikkje ej et grafikk-kort til

150 000! :grin:

Gainward's Geforce 3 Powerpack skal være ganske bra?

mvh

Aslak

Lenke til kommentar

Beste kortet til høyeste pris?

Det er ikke tvil :

Gainward GeForce 4 Ti4600 m/firewire & 3D briller = 5.083,- hos http://www.komplett.no og kommer på lager 22.03.2002. (Ubekreftet)

Dette blir ansett for å være det mest spennende på grafikkortfronten denne våren ifølge komplett.

Har selv bestillt dette kortet og gleder meg som en liten unge til månedsskiftet :smile:

Lenke til kommentar

Penger ... *Hmmm* Nei, må nok leve på vann og brød neste måned jeg ja :smile:

Tilbake til sakens kjerne. For all del ASUS har meget gode skjermkort og ASUS sitt GF4 kort ligger en ørliten hårsbredd forran Gainward's i tester.( les review'n : http://www.tbreak.com/hard/grfx/gainward_t...4600/page1.html )

Grunnen til at jeg ville anbefale Gainward er at det er at Gainward er godt kjent for å bruke kvalitetskomponenter i sine grafikkort og at de er meget overklokkingsvennlige. Dessuten ser dette kortet fra Gainward ser ut til å være meget godt spekket. Ifølge forumet på t-break er dette kortet utrustet med 2.6ns Ultra-DDR Ram mot ASUS sine 2.8ns.

Og for å fyre av den siste kulen : 3D brillene til ASUS fikk strykkarakter. Gainward sine ser småkule og behagelige ut.

Hilsen

Snart GeForce 4 Ti4600 eier :smile:

AMD Athlon XP 1800+

ASUS A7M266 AMD-761

512MB Apacer DDR-RAM

AOpen HQ08 300W PSU

100GB WD Caviar 7200RPM ATA/100

Gainward GeForce 4 TI4600 <-- Snart

IBM G96 19"

Plextor CDR 241040A - LG DVD-ROM

Sound Blaster Audigy

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: NeoTech på 2002-03-08 16:59 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: NeoTech på 2002-03-08 17:01 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: NeoTech på 2002-03-08 17:06 ]

Lenke til kommentar

så det er klart..

alle geforce 4 kortene har samme specs...

det eneste som er forskjellen er hvor overklokkbart de forskjellige kortene er fra forskjellige produsenter...ti 4600 kortene er like fra produsent til produsent ,alt som varierer er vifte osv..

slik er det med alle kortene.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke krangle med deg, da jeg egentlig ikke er så veldig inne på det, jeg opplyser bare om det jeg leser rundt omkring.

Du har rett i at alle kortene, i utgangspunktet har samme spec's som referansekortet til nVidia. Men sånn jeg har forstått det er det ikke noe i veien for at Gainward, eller en annen kortprodusent for den del, kan bruke bedre komponenter enn det som er på referansekortet.

I den review'n jeg har lest klarte de jo, etter eget utsagn, å overklokke kortets ram til 750MHz, noe som godt kan gi grunnlag for Ultra 750/XP navnet til kortet.

Som sagt, jeg VET ikke dette jeg bare gjentar det jeg leser rundt omkring.

Lenke til kommentar

alle kortene er like, bortsett fra at noen er enklere å overklokke enn andre pga vifter osv som gjør dem mer overklokk"vennlige"

noe som gainward er blitt kjent for.

utenom om det så er de like.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-07 13:30, MistaPi skrev:

Quote:

On 2002-03-07 10:32, AzTm skrev:

jeg har en kompis som skal selge et vodoo 5500 3dfx kort..KUN 18 000!!!!

det er et røverkjøp..

skal du ha deT?

Hvis det hadde vært snakk om et Voodoo5 6000 kort så hadde nok kompisen din fått solgt det for den prisen. :smile:

Hva er det som er så bra med Voodoo5 6000 da? Hadde ikke betalt mere enn 500 Kr for et voodoo kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...