entypløk Skrevet 21. november 2020 Del Skrevet 21. november 2020 (endret) Heisann Jeg har en relativt ny VW Golf og siden riktig lyssetting er et tema i disse mørke dager, må jeg bare spørre angående dette med kombinasjon av nærlys og kurvelys. Det er selvfølgelig automatisk innstilling av lysene på bilen, men disse kurvelyktene (C-formet lys du mest sannsynlig har sett på veien) er alltid på uansett lysforhold, de dimmes i dagslys. Men når det blir mørkt er kurvelysene også på sammen med nærlyset. Men slik jeg har forstått det, så er det jo ikke lov å kombinere kurve og nærlys? Eller er dette tillatt da det ikke er normale lykter, men led og "C-formet"? Vil jeg få reaksjon fra politiet i en kontroll? Takker for svar på forhånd! Endret 21. november 2020 av entypløk Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. november 2020 Del Skrevet 21. november 2020 Jeg er ganske sikker på at de ikke defineres som kurvelys. Hvordan ser parklysene ut? Lenke til kommentar
entypløk Skrevet 21. november 2020 Forfatter Del Skrevet 21. november 2020 mobile999 skrev (2 minutter siden): Jeg er ganske sikker på at de ikke defineres som kurvelys. Hvordan ser parklysene ut? Nærlyset dimmes til et minimum og C-lyktene dimmes også til et minimum Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. november 2020 Del Skrevet 21. november 2020 Bilen er typegodkjent med dette. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. november 2020 Del Skrevet 21. november 2020 Greiene er typegodkjent. Det er lovlig så lenge systemet ikke har pådratt seg feil/defekter. Lenke til kommentar
liehen Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 Det er vel DRL (Daytime Running Lights) du tenker på, som finnes på e-Golf og Golf GTE/hybrid? Det er altså ikke kurve-/tåkelys og omfattes ikke av regelen som omhandler de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå