Rabagastn Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har nettopp fiksa et problem med nettverkskortet, og da jeg skulle starte maskina mi igjen ville den liksom ikke funke...Den stopper mellom load screen og boot screen...Jeg bruker Windows Xp... Hva kan dette komme av?? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Flyttet til riktig gruppe. Du må nok komme med litt mer informasjon om noen skal klare å hjelpe deg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Ta ut nettverk-kortet, dersom maskinen starter så har du nok ikke fikset det Prøv også å reset biosen... Men det virker som at det er et hardware problem. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvordan problem var det? Prøv å boote opp med XP cden og reparer. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Ok, litt mere info. Jeg hadde et jensen nettverkskort som bare slutta å funke. Til dette fikk jeg hjelp. "Ta det ut og sett det inn igjen" det funka for så vidt, men nå vil ikke maskinen starte. Den kan låse seg rett før boot screen, eller den låser seg etter at jeg har kommer inn i windows. Noen sa at det kom av at skjermkortdriverne var feil, men det tror jeg ikke noe på...et nytter ikke med hverken med safe mode eller vga mode eller noe.. buhuu... BTW: ADMIN, jeg trodde også dette var et hardware-problem, derfor posta jeg den ikke i "programvareseksjonen".... Endret 4. januar 2004 av Rabagastn Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Nå har jeg faktisk prøvd å formatere og installere xp på nytt...Den låser seg forsatt...Jeg har liksom på følelsen av at det kan være et harwware-problem, men hva?? Hjelp? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Bytt PCI-slot med nettverkskortet ditt, (slett først drivere) og boot opp... Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Skal prøve.. Takk for innlegget da.. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Tusen takk for hjelpen... Men kan du fortelle grunnen til at du kom på det? Det kan hende at etter at jeg tok ut og satte nettverkskortet tilbake så må det ha kommet for nært skjermkortet eller noe sånt... Kult, datan funker igjen... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Grunnen til at maskinen ikke startet er på grunn av en konflikt med skjermkortet. PCI-sloten nærmest AGP-porten (skjermkortet) deler samme IRQ-adresse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå