Realfags Skrevet 21. november 2020 Del Skrevet 21. november 2020 Hei, jeg har svært lyst til å ta denne opptaksprøven, men har ikke tatt biologi. Jeg lurer på om noen av dere har noen erfaringer eller tips omkring hvordan man bør forberede seg til denne? På forhånd, tusen takk for svar! Lenke til kommentar
William_S Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 Regner med at det er medisin du skal ta? Har univeristetet lagt ut noe kompetanse for ting man må kunne? Jeg kom faktisk inn i Warsawa uten å ha hatt verken biologi eller kjemi på vgs så det var greit å lese seg til synes jeg (takka nei i etterkant pga usikkerheten hva gjelder corona) Lenke til kommentar
Realfags Skrevet 27. november 2020 Forfatter Del Skrevet 27. november 2020 Tusen takk for svar @William_S. Åja, så bra! Hvor lang tid brukte du på å forberede deg? Synes du at opptaksprøven mye vanskeligere? Lenke til kommentar
William_S Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 (endret) Realfags skrev (På 27.11.2020 den 15.13): Tusen takk for svar @William_S. Åja, så bra! Hvor lang tid brukte du på å forberede deg? Synes du at opptaksprøven mye vanskeligere? Jeg fikk noen kompendier i fysikk, kjemi og biologi fra et annet universitet jeg søkte men hvor jeg aldri tok opptaksprøven. Så de var veldig greie å bruke (de var tilpassaet det universitetet da men kunne brukes generelt og). Warsawa gav et formelark man kunne bruke under prøven i tillegg til periodesystemet - for min del var det veldig greit mtp fysikkdelen som var den jeg konsentrerte meg mest om å få mest mulig riktig på siden jeg har hatt faget fra før. Jeg leste vel faktisk effektivt i en 4-5 timer tror jeg. Skal ikke si at jeg er noe geni heller - men det er ganske basic ting de tester deg i. Var vel en 110 spm på to timer så ikke veldig mye tid pr spm - jeg fikk 55 riktige som var nok til å komme inn tydeligvis. Jeg lå nok helt i grenseland tror jeg men med så lite tid så tror jeg nok man ikke trengte toppscore. Fysikkformler tar jo litt tid å sette opp osv. Endret 28. november 2020 av William_S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå