Gå til innhold

Elendig service

kad

Anbefalte innlegg

Jobber en i en butikk (uansett hvilken) så er det viktig med kunnskap, en skal i teorien vite alt om alle produkter i butikken, dette er jo for å yte best mulig service. En skal også, hvis en ikke vet svaret, finne svaret...vet en ikke hvilken repratør som er tilknyttet butikken, da får man ganske enkelt si det til kunden, men også da si at en skal finne ut av det. Har en ikke mulighet til å finne ut av det den dagen, da bør/må en få kontakt informasjon fra kunden. Så er det bare å ringe opp kunden når en har funnet ut av sakene. ( Er i allefall dette jeg har lært, og jeg er utdannet butikkmedarbeider :) )

Enig med deg, men hvis en f.eks jobber i en telebutikk, er det vanskelig/ umulig å vite absolutt alt om alle produkter som selges, det kommer jo nye telefoner på markedet hele tiden og vite alt om alle i detalj går vel ikke?

Akkurat derfor jeg skrev "i teorien" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye innestengt aggresjon her gitt. Jeg tror det viktigste for begge parter er at dere har en høflig tone. Hadde han medarbeideren bare forklart det at han til daglig drev med andre ting, eller at han skulle sjekke opp ting så ville vel ting vært bra nok?

Men desverre så funker det ikke slik rundt om i verden. Til dags dato har jeg aldri hatt så mye problemer som med ansatte i Tele/IT butikker. Helt frem til jeg begynte i jobben min som Serviceelektroniker hos YIT Building Systems, hvor jeg er utleid til Statoil Norge. Da har plutselig tonen deres fått en annen lyd :o) Ganske spennende hvordan en tittel kan forandre folks innstilling til deg.

Men etter å ha jobbet på bensinstasjon i mange år vet jeg også at det er mange kunder som ikke akkurat vet hvordan de skal få god service. Kommer du inn en plass med ett smil, en høflig tone og vennlig stemme så kan du nesten banne på at du blir møtt med akkurat det samme og kanskje tilogmed en spøk. Desverre er dette noe de fleste må lære på den harde måten....

Synes strengttatt alle i servicebedrifter burde hatt kurs i dette! :)

Lenke til kommentar

Topicen minner om opplevelsen jeg hadde med Spaceworld i oslo. Hadde en ME45 som slet veldig, da jeg skulle levere den til service stakk jeg innom dem 2. gang og spurte om hjelp. Han som stod bak kassen mente de ikke trengte å ta imot siden de ikke var ansvarlig for å ta imot telefonen jeg hadde kjøpt hos dem. Lånetelefon skulle de heller ikke gi meg (uansett) det måtte Mobilfiksern gi meg.

Vel nede fikk jeg kontra beskjed og gikk opp med det, men ble avvist. Gav meg ikke med det. Dagen etterpå ringte jeg til butikken og ba om daglig leder. Han forstod problemet og ordnet med "særbehandling" hos Mobilfiksern...siden jeg trengte den rimelig fort pga ferie.

3. gang fikk jeg lov å bytte til S55 til veldig god pris. De tjente veldig lite på det bytte for å si det sånn. Det var en dårlig erfaring til bra erfaring.

Har også blitt fortalt jeg er unønsket som kunde, ettersom butikken leverte mange problemvarer, men sa bare at med mindre han kunne nekte meg å kjøpe hos dem så ville jeg kjøpe den maskinen (riktignok retur fordi Apple ødela maskinen på service faktisk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...