Comma Chameleon Skrevet 21. november 2020 Del Skrevet 21. november 2020 Theo343 skrev (40 minutter siden): Den enkleste måten å finne det ut på er å lage en avstemming. Godt forslag. Viktig å separere valgene tydelig, da det å selge til overpris gjelder uavhengig av hvordan de anskaffet seg konsollene. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 22. november 2020 Del Skrevet 22. november 2020 Comma Chameleon skrev (På 21.11.2020 den 18.41): Manglende produksjonskapasitet, og så vil jeg tippe corona har forsinket ting noe. Nja... 99% av produksjonen er vel automatisert. Cnc maskiner som spytter ut komponenter. Med volumet de produserer ser jeg heller ikke vekk ifra at deler av monteringen er automatisert også - så utfordringen ligger vel i å bestille passende mengder materialer og logistikk. Tvilsomt at en så stor produsent ikke er i stand til å beregne etterspørselen i noe treffende grad. Når jeg har designet noe og sender materialister og tegninger til verksted så er det bare et par personer som overser X antall maskiner som kan spytte ut titusenvis av komponenter på kort tid og det handler isåfall kun om å få tak i nok montører som ikke trenger mer kompetanse enn evnen til å holde et skrujern. Våre produkter er også i betydelig grad tilpasset hver kunde og allikevel ville den eneste utfordringen vært å få tak i nok folk til å sette produktene sammen og pakke dem - jeg har vanskelig for å tro at det er en issue i lavkostland der det flommer over av folk som er villige til å jobbe for ei krone om dagen. Når vi snakker om en gigant som Sony så virker det ikke veldig sannsynlig at produksjonen i seg selv burde være en utfordring selv med korona. Det har ikke stoppet oss. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. november 2020 Del Skrevet 22. november 2020 Corp Por skrev (12 minutter siden): Nja... 99% av produksjonen er vel automatisert. Cnc maskiner som spytter ut komponenter. Med volumet de produserer ser jeg heller ikke vekk ifra at deler av monteringen er automatisert også - så utfordringen ligger vel i å bestille passende mengder materialer og logistikk. Tvilsomt at en så stor produsent ikke er i stand til å beregne etterspørselen i noe treffende grad. Når jeg har designet noe og sender materialister og tegninger til verksted så er det bare et par personer som overser X antall maskiner som kan spytte ut titusenvis av komponenter på kort tid og det handler isåfall kun om å få tak i nok montører som ikke trenger mer kompetanse enn evnen til å holde et skrujern. Våre produkter er også i betydelig grad tilpasset hver kunde og allikevel ville den eneste utfordringen vært å få tak i nok folk til å sette produktene sammen og pakke dem - jeg har vanskelig for å tro at det er en issue i lavkostland der det flommer over av folk som er villige til å jobbe for ei krone om dagen. Når vi snakker om en gigant som Sony så virker det ikke veldig sannsynlig at produksjonen i seg selv burde være en utfordring selv med korona. Det har ikke stoppet oss. Men det å ha anlegg og råvarer til å produsere nok er ikke så lett. De store kjemper om å få nok plass. Intel, Amd, Nvidia, Apple, Microsoft, Sony. Alle ønsker å produsere nok. Nvidia og AMD har fantastiske skjermkort, men de får heller ikke produsert nok. AMD får ikke produsert nok CPUer. Det er ikke bare å lage flere, det er kamp om plassen på anleggene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå