Gå til innhold

Pris på 8700K deliddet 5.3GHZ med AIO

Anbefalte innlegg

Hva er en grei pris for en 8700K som er deliddet hvor det medfølger Kobber IHS og plate for direkte die kjøling?

IHS ligger løst, dvs ikke limt, kjølemiddel flytende metall(Conductonaut). kan lime IHS og/eller bytte til pasta(Kryonaut)

Kjører den på 5.2 Ghz 24/7, i BF1 med high settings og 1440p 165 hz skjerm og Corsair 360 Aio gir max 45 grader i BF1 og en snitt FPS over 170.(170 til 195, 1080Ti på 2063 og 16Gb ram @4300Hz cl 19)

På 5.3Ghz på ellers samme setup som over er den stabil, men temp kryper opp et stykke over 50 grader på samme Aio i BF1, derfor har jeg kun kjørt den på 5.2.

På 5.4@ med nevnte Aio  throttler den pga varme, gjør det samme med EVGA 280 CLC. Kanskje klarer den 5.4/+ med custom vannkjøling. Hz jeg har oppnådd er med kobber IHS, kom ikke så langt jeg fikk testet direkte die. 

Hz nevnt over er oppnådd på Asus Maximus X Apex

Korrekt "stand offs" får man hos EKWB.com. Direkte die platen skal passe til 8700K + flere. Plasten på cpu socket må moddes litt(dumt, slik jeg ødela socket pins. Bedre og modde Die platen litt for at de for de litt forhøyde plast hjørnene på 8700K socketen, dvs bore et ca 6 mm   hull i hvert av hjørnene på platen. Kan levere die platen ferdig modifisert for 8700K)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...