Bjerknez Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Jeg er medlem i et forum på forum.arduino.cc og dette forumet har spesielt EN som for meg er en "Reodor Felgen" når det kommer til elektronikk. Jeg har fått tillatelse til å reposte noen av hans ideer, tips og triks her inne. Men det er også meningen at andre som leser her kan bidra med nyttige tips rundt elektronikk og arbeid rundt dette. De aller fleste tipsene kommer fra en bruker fra forum.arduino.cc med nick "larryd". Tipsene velger jeg å klippe og lime rett inn, så innleggene vil stå på engelsk, men de fleste av oss forstår vel dette språket vil jeg tro. Her kommer det til å komme MANGE tips, men velger å ikke bombardere tråden, så jeg tar litt og litt. _________________________ Two more ideas. Make a breadboard friendly Neopixel for software development. Make breadboard friendly switch assemblies from two pin SMD switches. The center header pins are pulled out and discarded. Avoid plugging header pins next to the center of the breadboard, use these holes for DIP sized pins only. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. november 2020 Forfatter Del Skrevet 20. november 2020 Use an old nail polish bottle to hold liquid flux for soldering. Clean out the dried polish from the bottle using Acetone. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. november 2020 Forfatter Del Skrevet 20. november 2020 o add a series resistor to a LED, consider this using this method. Add heat shrink as needed to the assembly. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. november 2020 Forfatter Del Skrevet 20. november 2020 Electronics parts/equipment is often packaged with foam to prevent shipping damage. One of these foams has a translucent look and polyethylene texture, not sure of the exact name. This foam has a low melting temperature and when cut with a hot instrument gives a clean edge. One use for recycling this foam is for tool shadowing. In the image below there are two brass tube pieces, some examples of the foam and a hot air wand set at ~450'C. You can use: double stick tape, one half inch foam and a table saw to create a thicker foam block. I usually tape the perimeter only so the center cut-outs remove easily. Place a weight on the foam sandwich for several hours for the tape to become effective. Heat the brass pipes to 450 degrees C then cut through the top two of three levels of the foam. Remove the cut-out pieces and insert your tools, bottles, etc. Note: the larger square bottle will compress the hole it fits, giving a firm grip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå