fredonor Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei! Har et Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis-kort som jeg er veldig fornøyd med, men de siste dagene (etter at jeg skifta cpu-vifte) har vifta støyet veldig og gått ujevnt. Det høres nesten ut som vifta har kommet litt ut av vater... Har noen ett tips til hva jeg kan gjøre? Økonomien min liker ikke at jeg utforsker sånne ting helt på egenhånd. mvh fredonor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 har det samme (fireblade ed), men vifta mi bråker bare under oppstart. les dette: http://www.sapphiretech.com/forum/topic.as...archTerms=noise tok LITT WD40 i vifta mi, og det hjalp... en halv dag (trenger sikkert noe litt fetere . hørt noen putte symaskinolje nedi og. Lenke til kommentar
cowai Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Hallo... Det aller beste stoffet du kan ta på et kule lager er: ProLong. Jeg har kjørt gokart nå snart to år. og prolong på lagerene gjør at du kan vinne. når vi ikke hadde smørt prolong på lagerene rullet bakakslen bare i 10 sek. Etter at vi smørte på prolong rullet bakakslen 2,5 min!!! Og lagerene varer nesten for alltid.... Du kan også bruke elektro smøring..... Er det noe jeg kan så er det kulelager.... sånn symaskin olje er altfor tykk til at lagerene skal rulle som de skal.... prolong kan du få kjøpt i sånne bil butikker og der de seller motorsager..... Vis du ikke har noe annet så bruk WD-40.... I gokart sammenheng sier de at WD-40 er for dårlig. Men det teller sikkert ikke så mye med vifte lager.....hehe Endret 4. januar 2004 av cowai Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei! Har et Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis-kort som jeg er veldig fornøyd med, men de siste dagene (etter at jeg skifta cpu-vifte) har vifta støyet veldig og gått ujevnt. Det høres nesten ut som vifta har kommet litt ut av vater... Har noen ett tips til hva jeg kan gjøre? Økonomien min liker ikke at jeg utforsker sånne ting helt på egenhånd. mvh fredonor Gå til innkjøp av denne: da får du 0 støy fra skjermkort, og denne skal visst også være veldig effektiv http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm du får den på microplex Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 fredonor: Du byttet cpu viften, kan jo være at du ikke hørte viften på skjermkortet ditt før. De nye kortene har temp regulator, kan være det du hører. At turtallet på viften går ned og opp. cowai: Prolong er et meget bra smøremiddel, men det er også symaskinoljen. Har faktisk begge. Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvilket Proloung produkt er det snakk om? http://www.prolong.no/produkter.htm Lenke til kommentar
cowai Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hei... Jeg snakker om prolong universal spray ++... Symaskin olje er helt sikkert godt nok vis du vil dempe støyen... Men lageret vil neppe holde like lenge som et lager behandlet med prolong.... De sier der jeg kjører løps gokart at wd-40 og andre olje stoffer er rett og slett for dårlig vis du vil vinne..... prolong betyr bare mindre rulle motstand, og da sliter ikke lageret nesten i det hele tatt.... Lenke til kommentar
cowai Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 dere tenker sikkert at jeg er en selvgod liten dritt....MEN faktisk er dette noe jeg har 'greie' på.......selv om jeg har så VELDIG mange innlegg her i forumet.. PROLONG er et ganske tynt stoff som har en enorm smøre evne som ikke 'går vekk' så lett.........Lykke til med problemet.... Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Kor er beste sjappe for den oljen ??? (beste oljen?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå