akelbo Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Flere som sikret seg konsollen har slengt den rett ut på Finn.no. PlayStation 5 videreselges for opptil 25 000 kroner Lenke til kommentar
Populært innlegg GnilreG Skrevet 20. november 2020 Populært innlegg Del Skrevet 20. november 2020 Finnes en spesiell plass i helvete for disse folkene her. 27 Lenke til kommentar
alike Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Her har du selve definisjonen på egoisme! Omtrent som Vollvik disse folka her 😆 8 Lenke til kommentar
Muda Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Noen som noe om lovligheten til dette? Med tanke på at de ikke betaler MVA for sluttsummen og at det ikke er lov å gjøre det samme med f.eks. konsertbilletter (hvis jeg husker riktig.) Lenke til kommentar
Randalf the Black Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Er det noen som er dumme nok til å kjøpe en til 25.000 spenn så sier jeg bare gratulerer til selgeren. 4 Lenke til kommentar
Ndvain Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 I Toronto er det litt karma ute og går 9 Lenke til kommentar
unicorndeath Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Ndvain skrev (5 minutter siden): I Toronto er det litt karma ute og går Tøft Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Forstår egentlig ikke problemet her.. Ja, det er kjipt å ikke få kjøpt på grunn av dette, men alle har "lik" sjangse for å skaffe seg en PS5 dagen det blir lansert.. At noen vil tjene seg noen ekstra kroner på en lettvint måte (Om en kan kalle det lettvint å faktisk klare å få seg en PS5 på lanseringsdagen) er helt innafor det. ikke noe vits å sitte å sutre 7 Lenke til kommentar
Sancticus Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) Tok for "moro" skyld å telte antall annonser i går i 22:00 tiden. Sum 102 stk.... Jada.... Edit. Tok en kjapp telling i dag kl 09:00. Sum 122 stk. Helt vilt Endret 20. november 2020 av Sancticus Lenke til kommentar
SamHam Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) Er ikke dette ulovlig, da? Her oppsøkes jo kunder aktivt fra (en privat) selgers side. Blir jo identisk med å kjøpe opp alle billetter for en forestilling for så stå på gatehjørner eller i et smug og selge disse videre for mangedoblet pris. Selvfølgelig etter å ha annonsert dette i avisen. Endret 20. november 2020 av SamHam Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) Kyniske folk. Jeg bestillte 2 ps5, solgte den ene til søskenbarnet mitt i en annen husstand til samme pris som jeg gav for den. Hadde aldri falt meg inn å lagt den på Finn. Hadde ikke fått sovet godt da etterpå. Endret 20. november 2020 av Ghost pirate LeChuck Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) Sancticus skrev (8 minutter siden): Tok for "moro" skyld å telte antall annonser i går i 22:00 tiden. Sum 102 stk.... Jada.... Virker som mange kjøpte bare for å selge videre. Forståelig med prisene. er vel nesten dumt å beholde en 🤫 Endret 20. november 2020 av samco 2 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 4 minutes ago, SamHam said: Er ikke dette ulovlig, da? Her oppsøkes jo kunder aktivt fra (en privat) selgers side. Blir jo identisk med å kjøpe opp alle billetter for en forestilling for så stå på gatehjørner eller i et smug og selge disse videre for mangedoblet pris. Selvfølgelig etter å ha annonsert dette i avisen. Selvfølgelig er det ikke ulovlig. Kan du tenke deg at det skal være forbudt å selge noe for mer enn det du kjøpte det for? Stakkars de som satser på verdiøkning på boligen sin. Svartebørssalg av billetter er presisert i loven: § 1. Det er forbudt å selge billetter til kultur- og idrettsarrangementer til en høyere pris enn den som er påført billetten fra arrangørens side, eller som billetten første gang ble solgt for. 7 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 En ting som kunne vært kult og nyttig var om man kunne legge ut ting på Finn.no og sette av at en del av summen gikk til et veldedig formål (hvis det ikke finnes allerede). Da ville et slikt trykk, vanvittige priser og desperasjon som det er rundt denne lanseringen kunne gitt noe fint tilbake til noen som trenger det litt mer enn andre. 2 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) unicorndeath skrev (43 minutter siden): Tøft Ja, veldig... Håper noen beleirer boligen din den dag du ønsker å selge det for flere hundretusen, eller millioner for den del, mer enn du ga for den. Kanskje ikke like tøft da? Endret 20. november 2020 av ITtraktor Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Dere mener vel opptil 40.000 kroner? sjekk denne løken : https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=198942878 Lenke til kommentar
Helpless/Green Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Randalf the Black skrev (46 minutter siden): Er det noen som er dumme nok til å kjøpe en til 25.000 spenn så sier jeg bare gratulerer til selgeren. Han har det sikkert så fint i Dubai atte... 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Fritt valg å bruke 40k på den 🤗 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) Ghost pirate LeChuck skrev (13 minutter siden): Kyniske folk. Jeg bestillte 2 ps5, solgte den ene til søskenbarnet mitt i en annen husstand. Hadde aldri falt meg inn å lagt den på Finn. Hadde ikke fått sovet godt da etterpå. Men du solgte den ikke videre til en tilfeldig person på finn til samme pris du ga for den. Du beviser selv at du, som de fleste andre, er deg selv og dine nærmest. Endret 20. november 2020 av ITtraktor Lenke til kommentar
Angst85 Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Vel, tilbud og etterspørsel er prissetter. Når Sony lanserer et produkt med så høy etterspørsel og selger det for en pris som er langt under det mange er villige til å betale er det bare naturlig at noen tar ut denne profitten. Gratis penger heter det. Synderen er her Sony og ikke de som kjøper 1 playstation for å selge videre. Noe annet er selvfølgelig de som aktivt kjøper opp mange playstation og selger dem videre for blodpris, da snakker man om det jeg vil anse som svartebørssalg, som de feste vet er forbudt. Når det er sagt er jeg sterkt imot hele modellen over, den skaper bare kunstig høye markedsmarginer og taperen blir forbrukeren, men nå er engang vårt økonomiske system med noenlunde frie markeder slik. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå