tigerdyr Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 1 hour ago, Dubious said: Jeg skal stemme på det partiet som setter en maksrente et godt stykke under 20% Du ønsker altså at folk skal låne mer? For det er slik det henger sammen: lavere rente -> folk låner (og kan betjene) mer. Hvis du vil at folk skal låne mindre må du hellere støtte nogen som vil sette en minimumsrente som er mye høyere enn 20%... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 tigerdyr skrev (1 minutt siden): Du ønsker altså at folk skal låne mer? For det er slik det henger sammen: lavere rente -> folk låner (og kan betjene) mer. Hvis du vil at folk skal låne mindre må du hellere støtte nogen som vil sette en minimumsrente som er mye høyere enn 20%... Nei, jeg vil at færre skal havne i en krise hvor de kun betaler renter og/eller blir gjeldslave resten av livet Med lavere rente så vil det bli vanskeligere å få lån, da utlåner vil ha en større risiko, så det vil bli færre som får lån, og får låne mindre Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 20 minutes ago, Dubious said: Nei, jeg vil at færre skal havne i en krise hvor de kun betaler renter og/eller blir gjeldslave resten av livet Det løser ingen verdens ting fordi disse folk vil uansett bare betale minstebeløpet hver måned. Det er samme folk som er blakk i slutten av hver måned uansett hvor mye de tjener. 1 Lenke til kommentar
MKap Skrevet 12. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2021 MKap skrev (På 23.11.2020 den 19.36): Sendte akkurat oppseiing av Shell Mastercard. Tester korleis det slår ut på kredittscoren når kortet er fjerna frå gjeldsregisteret (og kanskje når Black Friday-kjøpa er innbetalt, for å vera på den sikre sida). Søkte på ny nå i januar. Fortsatt 66/100... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå