Gå til innhold

Mange kredittkort - erfaring med kredittsjekk

MKap

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Dubious said:

Jeg skal stemme på det partiet som setter en maksrente et godt stykke under 20%

Du ønsker altså at folk skal låne mer?  For det er slik det henger sammen: lavere rente -> folk låner (og kan betjene) mer.

Hvis du vil at folk skal låne mindre må du hellere støtte nogen som vil sette en minimumsrente som er mye høyere enn 20%...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tigerdyr skrev (1 minutt siden):

Du ønsker altså at folk skal låne mer?  For det er slik det henger sammen: lavere rente -> folk låner (og kan betjene) mer.

Hvis du vil at folk skal låne mindre må du hellere støtte nogen som vil sette en minimumsrente som er mye høyere enn 20%...

Nei, jeg vil at færre skal havne i en krise hvor de kun betaler renter og/eller blir gjeldslave resten av livet

Med lavere rente så vil det bli vanskeligere å få lån, da utlåner vil ha en større risiko, så det vil bli færre som får lån, og får låne mindre

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Dubious said:

Nei, jeg vil at færre skal havne i en krise hvor de kun betaler renter og/eller blir gjeldslave resten av livet

Det løser ingen verdens ting fordi disse folk vil uansett bare betale minstebeløpet hver måned.  Det er samme folk som er blakk i slutten av hver måned uansett hvor mye de tjener.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
MKap skrev (På 23.11.2020 den 19.36):

Sendte akkurat oppseiing av Shell Mastercard. Tester korleis det slår ut på kredittscoren når kortet er fjerna frå gjeldsregisteret (og kanskje når Black Friday-kjøpa er innbetalt, for å vera på den sikre sida).

Søkte på ny nå i januar. Fortsatt 66/100...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...