Mathii Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Jeg har noen vifter i min stasjonære pc som ikke funker. Bestemte meg derfor å se inni om den var plugget inn i motherboard for at de skal få strøm. Fulgte ledningen og så en litt løs kabel fra viftene og så en ledig inngang som passet. Koblet den til det jeg fant ut senere hva var JUSB5. USB 3.0 inngang. prøvde dermed å skru på pcen for å se om de fiksa problemet men nå vil ikke pcen starte engang. Helt død. Prøvde ta ledningen ut igjen men vil heller ikke starte. Hjeeelp Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Det ser ut som du har plugget en Sata kabel inn på USB. Sata kabel brukes for å gi strøm til DVD spiller, Harddisker etc. Det du kan prøve er å skru av PC på strømforsyningen, også tar du ut batteriet, også bruker du en skrutrekker på de to pinnene som det står JBAT1 på. Sett så batteriet tilbake også prøver du å starte PCen. Lenke til kommentar
Mathii Skrevet 19. november 2020 Forfatter Del Skrevet 19. november 2020 Jeg tenkte å fortsatte med dette i morgen og satt inn strømkabel bare for å se om det ble noe liv, og ser at JBIT1 har begynt å lyse blått. Skal prøve det du sa nå i morgen og håpe for det beste. Lenke til kommentar
Mathii Skrevet 19. november 2020 Forfatter Del Skrevet 19. november 2020 Dette er vel batteriet? Så jeg kobler pcen fra strøm og tar ut dette batteriet? Kobler fra de sorte ledningene? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Batteriet er på hovedkortet. Markert i rødt. Lenke til kommentar
Mathii Skrevet 20. november 2020 Forfatter Del Skrevet 20. november 2020 Jeg ser at batteriet ligger akkurat under som på bildet. Hvordan bør jeg komme fram her? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Ser ut som du må ta ut grafikkortet for å komme til batteriet. Grafikkortet kunne kanskje trengt litt rengjøring i samme slengen 😉 Lenke til kommentar
Mathii Skrevet 20. november 2020 Forfatter Del Skrevet 20. november 2020 Nå gjorde jeg det du sa men pcen skrur seg fortsatt ikke på. Har jeg gjort det riktig. Kanskje jeg ikke var nær eller holdt lenge nok med skrutrekker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå