Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bortvise plagsom person fra stedet


mjaukvise

Anbefalte innlegg

Det er en plagsom person som ofte kommer innom jobben og skaper kvalme. Jeg jobber i butikk. Dette har begynt å gå utover min evne til å utføre mitt arbeid og jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre utover det at han bare er der for å vise han bort. Han gjør ingenting ulovlig liksom, han er bare plagsom. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vanlig i jobb som butikkmedarbeider. Har hatt flere av disse typene opp gjennom årene.

Dersom kunden bare er innom og lager dårlig stemning/trakasserer, så kan det hjelpe å bare rett ut konfrontere vedkommende. Ofte tar de hintet og gir seg/slutter og komme.

Gjør de ikke det, så kontakter vi sjefen som drar dem inn på kontoret og tar en prat med dem.

Dersom dette ikke hjelper, og sjefen ikke svartelister, så er det én ting som er effektivt; utfrysning. Vi ignorerer vedkommende totalt, gir minimalt med service, og er generelt iskalde. De føler seg da så uvelkommen at de gir seg.

Disse tre tingene har alltid fungert med meg og mine kollegaer. Spesielt siste punkt.

Ved trusler og vandalisering, så er det bare å kontakte politiet og anmelde. Vi vet på dette punktet ofte navnet på vedkommende.

Har og hørt historier om butikkansatte/sjefer som tar bråkmakere i kragen og fysisk kaster de ut. Har sluppet dette heldigvis.

Jeg vet ikke om noe av dette er til hjelp, men etter altfor mange år i bransjen, så har disse punktene vist seg å være ganske effektive. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...