AMD_Bruker Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hei Kjøpte meg HK + CPU +Ram rett før jul, og brukte Fuzzlogic til å sette FSB til 155 Mhz. Sjekket temperaturen på CPU med PC-alert, og den var normal (ca 40 grader). Etter at en av harddiskene har tatt kvelden, så slår PC'en seg av under oppstart av Windows2000. Har etter mye frem og tilbake fått systemet stabilt igjen, men da med FSB på 100. Hva kan ha skjedd ??? AMD Athlon XP 2400+, DDR-DIMM PC2700 256MB, MSI KT4V-L, Cooler Master vifte Copper Base XP 2800+. Jeg har demontert hele dritten, og montert det igjen -uten at det hjalp. Noen gode forslag ?? Lenke til kommentar
amateur Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 [url="http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1672/"]http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1672/[/url] Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 vifta er rett montert, så det er ikke problemet. Selv med FSB på 100 Mhz er tempen bortimot 50 grader. Andre forslag ?? Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Finnes det noe program for å teste om CPU'en funker Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvis du får bilde på skjermen så funker cpu-en. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har bilde på skjermen, og maskinen er stabil så lenge jeg kun kjører 100 FSB. Forsøkte å kjøre den tilbake til 133, men kom bare akkurat inn i window2000 før PC'en slo seg av. Lenke til kommentar
dc Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 akkurat det siste du beskriver har jeg opplevd en gang, det som trengtes var en bios oppdatering. men jeg vil allikevel påpeke utifra det med varmen, at du kontrollerer at kjøleribba sitter slik den bør, og at vifta ikke er full av støv og annet som kan hindre omdreining i kulelageret. og metallet under kjøleribba liker seg dårlig rett på cpu-kjernen veit ikke om dette hjelper deg utifra det du beskriver i starten, men det kan jo ikke skade å nevne det håper du finner ut av det! Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Har sjekket CPU'en for skrapemerker e.l., og at vifta går som den skal (ca 4000 RPM). Det kan vel kanskje være mindre kjølepasta mellom CPU og kjøleribbe nå etter at jeg hadde alt ute for å sjekke hva som hadde skjedd. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 akkurat det siste du beskriver har jeg opplevd en gang, det som trengtes var en bios oppdatering. tror nok du har rett i det. min data var heller ikke så helt lysten på en nyere cpu enn den som sto i. og etter at jeg hadde oppdatert bios funka alt fett... og en ting ti. så lenge du får noe som helst bilde på skjermen så er det ikke noe galt med prosessoren din, du kan jo selvfølgelig ha skaddet den ved montering, men så lenge den viser bilde tyder det på at den virker. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Takk for hjelpen til alle Lastet ned nyeste bios med en gang jeg hadde montert hovedkortet (slutten av desember), så det kan umulig være problemet. Det pussige er at det ser ut til at tempen er den samme både når jeg kjører FSB på 100 som 133 (ca 50 grader, men når den står på 133 så slår PC'en seg av. BIOS-settingene står nå på standard på alt (ikke noe for høyeste ytelse). CPU critical temperature er disabled. Har vært litt rundt på nettet for å finne et diagnose program som kan sjekke PC (ikke benchmark), men har ikke klart å finne noe. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei Kjøpte meg HK + CPU +Ram rett før jul, og brukte Fuzzlogic til å sette FSB til 155 Mhz. Sjekket temperaturen på CPU med PC-alert, og den var normal (ca 40 grader). Etter at en av harddiskene har tatt kvelden, så slår PC'en seg av under oppstart av Windows2000. Har etter mye frem og tilbake fått systemet stabilt igjen, men da med FSB på 100. Hva kan ha skjedd ??? AMD Athlon XP 2400+, DDR-DIMM PC2700 256MB, MSI KT4V-L, Cooler Master vifte Copper Base XP 2800+. Jeg har demontert hele dritten, og montert det igjen -uten at det hjalp. Noen gode forslag ?? Hvis du kjører det HK med 155MHz FSB uten AGP/PCI lock så da er det ikke rart at flere deler/komponenter tar kvelden.... Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Ja, jeg har resatt CMOS Lenke til kommentar
tfiska Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Prøv å nedgradere BIOS, MSI har en lei tendens til å sende BETA lignende versjoner av bios ut. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå