ExcaliBuR Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 I dag har jeg forventning om at Komplett får ut kortet! 1 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 ExcaliBuR skrev (10 minutter siden): I dag har jeg forventning om at Komplett får ut kortet! Ja enig. Litt rart at det ikke blir prioritert. Siden vi bestilte for en uke siden. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 Akkurat det jeg skrev til de i chatten i går. Fikk bare standardsvaret om svart uke... 1 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 Plot twist de har rotet bort pallen på lageret 😂 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 Min tanke er at disse kortene gikk til manuell pakking, siden de skulle screene bestillingenen. Og svart uke berører vel mest robotsystemet? Så, med den hypotesen,synes jeg det er rart ingen har pakket kortene og sendt de ut. 1 Lenke til kommentar
Fresh Prince Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 (endret) Hva var prisen på AIB-kortene kontra referanse? Om det var noen kort til salgs i går i det hele tatt? Edit: Ser Proshop lister priser. Veldig mye dyrere enn referansekort altså. Endret 26. november 2020 av Fresh Prince Lenke til kommentar
FlyDuc Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 4 minutes ago, Fresh Prince said: Hva var prisen på AIB-kortene kontra referanse? Om det var noen kort til salgs i går i det hele tatt? Referanse kortene til 6800xt var 8499, husker ikke 6800. Jeg så ihvertfall ingen andre priser enn de som er på Proshop.. 9k+ Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 Sitat Radeon RX 6800 XT från partner "lanseras" – en handfull kort till Sverige SweClockers har tidigare skrivit om fulspel med påhittade priser på lanseringsdagen och ämnet var i skottgluggen i vårt senaste Fredagsfokus. När vi åter ställer frågan om priserna förstärks bilden av att det är omöjligt att möta AMD:s rekommenderade prislappar. En uppgiftslämnare talar om att marginalen i bästa fall är noll (0) procent eller strax därunder. Att följa AMD:s rekommenderade priser skulle alltså de facto innebära förlust med faktorer som logistik och personalkostnader inräknat. Än så länge talar allt för att det bästa scenariot inte kommer kunna infrias under en överskådlig framtid. I faktiskt siffror ska Radeon RX 6800 från olika tillverkare gå för cirka 8 000 kronor – väl över det svenska rekommenderade priset 6 249 kronor. För Radeon RX 6800 XT som har ett rekommenderat pris på 6 999 kronor är situationen än mer prekär. De olika Radeon RX 6800 XT-modellerna lägger sig på uppemot 10 000 kronor och vissa modeller kan komma att klättra högre än så. Instegskortet från en av de överlag dyrare tillverkarna landar på 9 999 kronor, vilket med andra ord talar för att mer påkostade modeller från samma aktör lägger sig över 10 000-kronorsstrecket. Vid låg tillgång och hög efterfrågan är det naturligt att priser trissas upp, men i det här fallet är det inte hela sanningen. En av AMD:s allra närmsta partnertillverkare berättar att de normalt har marginaler på redan låga 10–12 procent, men att AMD i det här fallet pressat marginalerna till "historiskt låga" nivåer, vilket bidrar till omöjligheten att möta AMD:s rekommenderade priser. I ett officiellt utlåtande skriver Komplett att de endast fått in ett fåtal kort från partnertillverkare, samt att tillverkningstakten är väldigt låg och att väntetiderna spås bli lång. Komplett, en återförsäljare som oftast prioriteras av AMD, skriver att den som vill vänta bör förbereda sig på att vänta länge – till första halvan av 2021. Det vill säga någon gång under perioden januari–juni. https://www.sweclockers.com/nyhet/30862-radeon-rx-6800-xt-fran-partner-lanseras-en-handfull-kort-till-sverige 1 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 Ser ut som om 6800 XT kortene har grodd fast på lageret til Komplett 😂 1 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 Med de prisene kan de bare ha de på lager for min del. Men siden folk kjøper de uansett, så kan de vel skru opp prisen så mye de vil, dessverre. 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 For din del kanskje. Vi har kjøpt referanse, var ikke så gale pris på dem sett opp mot litt til butikkene. 2 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 I 06.23 behandles ihvertfall ordren min @Kryptodebunker. Blir en lang helg merker jeg 😆. Hvordan står det til med din ordre? 2 Lenke til kommentar
bluhill Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 Min ordre ble også behandlet idag tidlig (07:10), og blir vell sendt iløpet av dagen. Regner med den ikke er her før mandag da 1 Lenke til kommentar
MrFranzen Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 Min står fortsatt som forventet på lager 27 november, kan ikke se å ha mottatt epost om at jeg ikke har fått, eller fått kort. Var det ikke meningen ordren skulle bli kansellert om man ikke fikk tildelt kort? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 Sendt nå! PostNord. Så får vi se. Bor på Østlandet så krysser fingrene. 3 Lenke til kommentar
bluhill Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 ExcaliBuR skrev (1 time siden): Sendt nå! PostNord. Så får vi se. Bor på Østlandet så krysser fingrene. Posten her 😕 Ikke sendt enda, og stoler ikke på att posten klarer å levere til vestlandet innen imorgen. Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 bluhill skrev (40 minutter siden): Posten her 😕 Ikke sendt enda, og stoler ikke på att posten klarer å levere til vestlandet innen imorgen. Hvis ikke den er sendt fra Stokke enda, er det vel litt optimistisk å tro at noen greier å levere på vestlandet innen i morgen. Er fullt fokus på å få alle pakker rundt om i landet i helgen, så alt som blir sendt fra avsender i dag bør være hos mottager iløpet av mandagen. Er noen hundretusen kolli som skal håndteres iløpet av helgen. 2 Lenke til kommentar
TemporalFracture Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 Ser ut som de fleste scalper kortene på Finn har forsvunnet, foruten de to som ber om bytte til 3080 og to andre. De sistnevnte var jo skikkelig blodpris på. Kan jo likegodt heller gå for 3080 scalper kort. Ser det er en Palitt 3080 til 500 mindre enn den dyreste 6800 XT. 1 Lenke til kommentar
MrFranzen Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 TemporalFracture skrev (1 minutt siden): Ser ut som de fleste scalper kortene på Finn har forsvunnet, foruten de to som ber om bytte til 3080 og to andre. De sistnevnte var jo skikkelig blodpris på. Kan jo likegodt heller gå for 3080 scalper kort. Ser det er en Palitt 3080 til 500 mindre enn den dyreste 6800 XT. Er det fordi dem er solgt mon tro 🤔 1 Lenke til kommentar
TemporalFracture Skrevet 27. november 2020 Del Skrevet 27. november 2020 (endret) 1 hour ago, MrFranzen said: Er det fordi dem er solgt mon tro 🤔 Det vet jeg ikke uten å spørre. Den til 12 tusen tror jeg har vært oppe en stund allerede. Mulig folk er mindre villig til å betale ekstra når nyåret er like rundt hjørnet og det muligens vil komme mer kort. Endret 27. november 2020 av TemporalFracture Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå