Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, glx-rider said:

Her støtter jeg den over. I motsetning til andre aktører som har folk som venter på sin bestilling og velger i mellomtiden å selge og sende ut konsoller til andre kunder så synes jeg Netonnet er meget ryddige her.

Utifra hva jeg forstår så ga de beskjed veldig tidlig om at du ikke fikk konsoll levert rundt 08.12 men at de skal forsøke å få inn flere, og de holder deg fortsatt oppdatert. 

 

Masse kudos til NoN fra meg - men dessverre synd at systemet ikke stoppet på riktig antall og jeg forstår frustasjonen for de som fikk kjøpe men ikke får levert.

Det er godt mulig de har opptrådt ryddig i forhold til konkurrenter, men de har ikke gitt noen beskjed om at konsoll ikke kom 8.desember. Det er bare noe jeg har funnet ut ved å lese hva andre skriver på et diskusjonsforum. Det er usikkerheten som er det jeg reagerer på. En ryddig mail hvor de sa "hei, det kan se ut til at våre systemer gikk litt i stå og at du dessverre ikke får levert din konsoll i første pulje. Vi kommer tilbake til deg så fort vi vet mer". 

 

Kundechat  har hele veien hevdet at de ikke vet når noen får konsollen, noe som tydeligvis er ren løgn om en ser på hva de som bestilte 3 minutter før meg har fått beskjed om. 

For all del, jeg skjønner at situasjonen kan være kaotisk også for selger, men det er vel ikke sånn at de ikke så etterspørselen komme?  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vargo Hoat skrev (1 minutt siden):

Det er godt mulig de har opptrådt ryddig i forhold til konkurrenter, men de har ikke gitt noen beskjed om at konsoll ikke kom 8.desember. Det er bare noe jeg har funnet ut ved å lese hva andre skriver på et diskusjonsforum. Det er usikkerheten som er det jeg reagerer på. En ryddig mail hvor de sa "hei, det kan se ut til at våre systemer gikk litt i stå og at du dessverre ikke får levert din konsoll i første pulje. Vi kommer tilbake til deg så fort vi vet mer". 

 

Kundechat  har hele veien hevdet at de ikke vet når noen får konsollen, noe som tydeligvis er ren løgn om en ser på hva de som bestilte 3 minutter før meg har fått beskjed om. 

For all del, jeg skjønner at situasjonen kan være kaotisk også for selger, men det er vel ikke sånn at de ikke så etterspørselen komme?  

Men - sa ikke første mail det? 

og har de ikke slettet ordrene til de som fikk den første mailen?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, glx-rider said:

Men - sa ikke første mail det? 

og har de ikke slettet ordrene til de som fikk den første mailen?

Første mail sa at produktet ikke fantes på lager og at de derfor skulle komme tilbake til meg med leveringsdato. Dette var beskjed alle fikk, ifølge kundechat (noe som viser seg å være løgn basert på hva andre her inne sier).

Ordren er ikke slettet, men ligger som "mottatt" på mine sider på NetonNet... 

Lenke til kommentar
Vargo Hoat skrev (Akkurat nå):

Første mail sa at produktet ikke fantes på lager og at de derfor skulle komme tilbake til meg med leveringsdato. Dette var beskjed alle fikk, ifølge kundechat (noe som viser seg å være løgn basert på hva andre her inne sier).

Ordren er ikke slettet, men ligger som "mottatt" på mine sider på NetonNet... 

Okey - da ser jeg at jeg tenkte feil :)

Har en ordre inne selv (og ikke mottatt noen epost) og utifra hva jeg har lest her på forumet så har det virket som noen også har fått en epost om at deres bestilling ikke vil være på lager til da og at deres ordre senere ble slettet. 
Enten husker jeg feil eller så er det flere eposter ute og går.

Forstår uansett frustrasjon og uvitenhet og håper de får inn nok konsoller til at du også får før jul!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kona mi fikk tak i PS5 på Coop OBS og bestilte levering til post i butikk. Vi trodde det var for godt til å være sant, så hun ringte og snakket med de, og de kunne bekrefte at vi var blant de heldige. Pakken skulle mest sannsynlig komme allerede over helgen (mandag denne uken). Men så kommer PostNord inn i bildet. Joda, pakken kom til Stavanger 07.34 på mandag og jeg tenkte hurra! Så kommer det en ny oppdatering 14.08, hvor det bare står "Lager." og forventet levering tirsdag før 16.00. 

Javel.

Tirsdagen kom, og ingen Playstation da heller. Så vi kontaktet PostNord, og alt de kunne fortelle var (etter mye masing): "Vi har dessverre ikke klart å lokalisere sendingen per nå. Jeg følger opp saken for å se om den dukker opp i løpet av de neste dagene."

"Ikke klart å lokalisere sendingen"?! 
"Se om den dukker opp"?!

Er det noen som har erfaring med lignende? Skal jeg bli paranoid for at de sitter og spiller PS5 på PostNord-lageret? Eller en utro tjener?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Retropiksler said:

Kona mi fikk tak i PS5 på Coop OBS og bestilte levering til post i butikk. Vi trodde det var for godt til å være sant, så hun ringte og snakket med de, og de kunne bekrefte at vi var blant de heldige. Pakken skulle mest sannsynlig komme allerede over helgen (mandag denne uken). Men så kommer PostNord inn i bildet. Joda, pakken kom til Stavanger 07.34 på mandag og jeg tenkte hurra! Så kommer det en ny oppdatering 14.08, hvor det bare står "Lager." og forventet levering tirsdag før 16.00. 

Javel.

Tirsdagen kom, og ingen Playstation da heller. Så vi kontaktet PostNord, og alt de kunne fortelle var (etter mye masing): "Vi har dessverre ikke klart å lokalisere sendingen per nå. Jeg følger opp saken for å se om den dukker opp i løpet av de neste dagene."

"Ikke klart å lokalisere sendingen"?! 
"Se om den dukker opp"?!

Er det noen som har erfaring med lignende? Skal jeg bli paranoid for at de sitter og spiller PS5 på PostNord-lageret? Eller en utro tjener?

Postnord er de største klovnene når det kommer til sending 

2 ganger har de gått på en smell hos meg 
ene gangen så var det snakk om parfyme dekanter, ikke noe dyrt noe
andre gangen, så var det snakk om en parfyme til par tusen... de vet ikke hvor den er, de kan ikke fortelle meg heller for jeg må vente før de kan sjekke opp i det.... ubrukelig selskap 
Aldri mer postnord, håper virkelig pakken din kommer frem og det snart ellers vil du få problem med tanke på erstatning osv

Lenke til kommentar

 

Vargo Hoat skrev (5 minutter siden):

Fortsettelse av balladen om NetOnNet... Mulig jeg ble smålig mot slutten der, men de generiske svarene provoserte meg. Noen som har tanker rundt dette av dere som ikke har fått de samme mailene fra NoN som meg? @glx-rider @X_Prez_Nixon @Marci 

Her er utsnitt av min ordrebekreftelse - 
image.png.343e51d31dfcedc6cdca220fe435ddca.png

 

Om de skal være pirkete og bokstavelig så står det jo forventet.....

 

Lenger ned i samme epost så står det dog:

image.png.c35d6f3a94e406ed82fa97ac9a27de99.png

Men her blir det litt flisespikking ettersom jeg forstår jo hva de mener høyere opp.

 

Endret av glx-rider
La til sitering
Lenke til kommentar
Vargo Hoat skrev (7 minutter siden):

Det er helt tydelig at det er en cut off på bestilling fra NetonNet, samme hvor hardnakket kundeservice nekter for å ha gitt dato har jo du fått dato, mens jeg har dette:

 

 

Er det utsnitt av første eposten du har fått der? Altså ordrebekreftelsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...