norsemanGrey Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Er det noen som har noen anbefalinger på hardware for å kjøre pfSense som har 3 eller flere 1Gb nettverks-adaptere? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Hva med hjemmeserver med en NIC eller to i PCI express portene? Lenke til kommentar
process Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Sjekk ut netgate eller pcengines. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Sjekk ut Quotom. Kjøpte min fra produsenten på aliexpress med i5-5200U og 8Gb ram med 4Gb porter. Så vidt tatt den i bruk og virker meget god så langt. Litt overkill på prosessor med 1-2% load ved lett bruk, men tenker å teste flere funksjoner ettervært. Fikk ned temperaturen litt også etter at jeg fikk aktivert Powerd. Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 mange tips i denne tråden: Lenke til kommentar
bmork Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 3 hours ago, sk0yern said: mange tips i denne tråden Ja, og ikke så altfor langt ned i den så finner du https://teklager.se/ Som befinner seg i nabolaget sammenlignet med de fleste på aliexpress, og har spesialisert seg nettopp på hardware for pfSense og tilsvarende. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 TLSense boksene er mistenkelig lik Quotom boksene. i5 5200U burken er vel akkurat den samme som jeg fikk tak i direkte fra produsenten på Aliexpress bare til en høvding ekstra. Noe som ikke er så ille når man tar inn det man må anta er bedre support og garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 20. november 2020 Forfatter Del Skrevet 20. november 2020 Takk for mange gode tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå