Nitromarsjipan Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Aaah... Du mener Star/O fra Elfa? Noooo! Du hvet om dem. Jaja... Har du prøvd de forresten? Jeg har, det gjør vondt å se rett på de. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 660 000 mcd er ikke akkurat lite heller... Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Aaah... Du mener Star/O fra Elfa? Noooo! Du hvet om dem. Jaja... Har du prøvd de forresten? Jeg har, det gjør vondt å se rett på de. du røpte deg jo selv nå Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Blir ikke de varme? Jepp. Av de tilførte 150W, er det ca. 140W som går direkte til oppvarming. Skal du ha dem inni kabinettet sier jeg bare lykke til! Det virker som om du liker å ha kabbis-temp på 80° ++ L0L ! Det stemmer, hørtes ikke så veldig gjennomtenkt ut med mindre du har tenkt på å bruke 30 centimeter glava isolasjon eller noe. men for all del lykke til. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 tja sant nok, vet at de blir vanvittig varme men hvis det blir for voldsomt så er det bare å få til en annen lys-løsning kabinettet kommer vel på tirdag... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) casemodden skal bare stå på om lan da.. PROFESSIONAL ARBEIDS TEGNING Endret 5. januar 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 OK, der har du lagt til tennved ser jeg , ikke serlig profft med de lampene festet til tre. En arbeidslampe med slike perer blir så varm at du ikke kan ta på den , hvordan tror du det da blir med treklosser ??? Et godt råd kjøp deg et stort brannslukningsapperat. Lenke til kommentar
capy Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 OK, der har du lagt til tennved ser jeg , ikke serlig profft med de lampene festet til tre.En arbeidslampe med slike perer blir så varm at du ikke kan ta på den , hvordan tror du det da blir med treklosser ??? Et godt råd kjøp deg et stort brannslukningsapperat. hehe, det blir jo litt tøfft da.. grille pølse på pcen på lan. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Som nevnt tidligere så hjelper ikke viften stort.. tre klossen kommer til å brenne og btw så er det der sett fra siden Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 hmm LOL, nei mp nok kanskje få til noe annet, tenkte å legge sånn kobber eller noe rundt trklossene Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 hmm LOL, nei mp nok kanskje få til noe annet, tenkte å legge sånn kobber eller noe rundt trklossene Kobberet leder varme veldig bra, så jeg vet ikke hvor nyttig det er. Jeg ville heller brukt slike store leds fra Elfa som det blir snakket om her. Eller så kan du investere i en ny Mercedes frontlykt. De bruker vist leds Lenke til kommentar
karamba Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Du skal ha kredit for ideen. Den er god, absolutt, men av og til er det fysiske begrensnigner for å få realisert fantasiene og ideene. Dette er en slik gang. Hør for all del på de som advarer deg mot å bruke halogenlampene! Byggelampene som de pærene er beregnet for er også utstyrt med et beskyttelsesglass for å beskytte omgivelsene om pæren skulle eksplodere. Lampene er ikke lov å benytte uten dette glasset. Disse pærene utvikler så mye varme, og er så skjøre at dersom de blir f.eks får en dråpe vann på seg i bruk, eller har blitt tatt på med fettete fingre vil de kunne eksplodere og sprute små kjipe glassbiter rundt i rommet... (jeg tror det er liten sjanse for at oppmerksomheten på LAN`et blir positiv på den måten). Det finnes flere løsninger på belysninger som vil virke bedre. (det å hobbykoble 220V uten jording på kabinettet, isolert med tre er kanskje også noe du bør unngå dersom du vil ha julegaver neste jul....) God Ide, som sagt, men velg andre løsninger! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 vel ja ok så skal jeg finne på noe annet, eller andre typer lamper, noen forslag, hvor får man kjøpt disse ledsa, vil helst ha noe som ikke koster skjorta og dressen. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Bruk 12V spotpære, lyser godt og kan kobles rett på PSU's 12V Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 har 360 W psu, trur ikke jeg har så mye watt til overs, til sånne lamper, 230 volt er like greit, da slipper man så mye dill og dall. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) vel ja ok så skal jeg finne på noe annet, eller andre typer lamper, noen forslag, hvor får man kjøpt disse ledsa, vil helst ha noe som ikke koster skjorta og dressen. www.elfa.se/no Star/O Fåes som rød, blå, hvit og grønn. Koster 114/140 kr. Lysstyrke fra 80 000 mcd til 750 000 mcd. (Husk å skaffe deg en gammel P1-kjøleribbe, for denne må ha kjøling...) Endret 5. januar 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Superleds -Av typen som koster skjorta og dressen 100kr/stk Ikke så superleds -Som koster skjorta og dressen hvis du vil ha mange... Kansje et lite økonomisk problem her? Star/O Ikke bruk den fordi den sprer lyset for lite, bruk Luxeon star [ikke noen/O] Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Forskjellen er bare linsen. Fjern linsen/optikken, og du har en Star uten /O. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 hmm ja, finnes det noen vanlige butikker så jeg slipper å betale på nettet for så lite? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Linsen kan forresten kjøpes seperat etterpå til kr. 29 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå