Snowleopard Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 AL123 skrev (15 minutter siden): "Folk er blitt så pysete. Før i tiden hadde "vi" hverken setebelter, airbags eller deformasjonssoner, du var din egen deformasjonssone... Samt at sjåførene gjerne måtte ha seg en styrepils. Det var også dårlig med gatelys og refleksbruk. Det gikk stort sett bra da og." . . . Nå vel, Antal trafikkdrepte pr år ligger nå på ca 100. Hadde vi hatt samme dødsrate i trafikken pr kjørte passasjerkilometer i dag som de hadde på 50-tallet, så ville vi hatt rundt 3000 drepte i trafikken hvert år.Mao omtrent som inbyggertallet i en typisk småkommune. Håper du (og @Trestein) fikk med deg, og forstod meningen med de smiley'ene som var brukt. Var en viss sjanse for at jeg ikke mente dette helt seriøst... 😉 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Snowleopard skrev (2 minutter siden): Håper du (og @Trestein) fikk med deg, og forstod meningen med de smiley'ene som var brukt. Var en viss sjanse for at jeg ikke mente dette helt seriøst... 😉 Kanskje jeg skal bruke det jeg også slik at dere skjønner at ikke alt er ment helt bokstavelig😀 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Trestein skrev (2 minutter siden): Kanskje jeg skal bruke det jeg også slik at dere skjønner at ikke alt er ment helt bokstavelig😀 Better safe than sorry. Men i denne saken så inkluderte jeg deg JIC, og sånn at AL123 kanskje så de i sammenheng. Jeg tror du skjønte at jeg ikke var der ute med meningene mine om saken. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 37 minutes ago, AL123 said: Tror jeg kan vedde mye på at kollisjonen neppe var over 30kmt i kollisjonsøyeblikket. 70 kmt uten belte gir betydelig dødsrisiko selv i dag. I en boble måtte man nok ha blitt fraktet bort i en bærepose... Man skal også huske at boblen hadde bensintanken foran (i deformasjonssonen 😬) 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 (endret) trikola skrev (11 minutter siden): Man skal også huske at boblen hadde bensintanken foran (i deformasjonssonen 😬) Det hadde den. Porsche har vel hatt dette langt opp på 80tallet. Det var ikke mye el kabler som lagde gnister heller. vindus spyler var vel med fotpumpe. Noen seinere modeller 411&412 brukte trykk fra reservehjul? Mulig jeg husker feil? korr bobla hadde det også https://jalopnik.com/the-spare-tire-windshield-washer-system-in-old-volkswag-1829875552 Endret 18. november 2020 av Trestein Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Snowleopard skrev (10 timer siden): Trestein skrev (10 timer siden): Det har model 3 også https://www.dinside.no/motor/tidenes-forste-tesla-pa-bensin/72106192 Frunk er praktisk Ser det er servert fra en reporter. Dette må enten være fra før de bestemte seg for å gå for all electric, eller så er reporteren "godt innrøkt". Nå husker jeg ikke når EM gikk inn i Tesla, men det er uansett bare rykter. Merkelig at slikt får slippe gjennom korrekturlesingene. Du sjekket tydeligvis ikke linken. Dette er et firma som bygger om TM3 til hybridbil/eksosbil. Styggedom okke som. 😊 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) 9 hours ago, AL123 said: Grunnen til at Model S har såpass langt panser er fordi Musk ikke turte å ta risikoen med et dristig design i tillegg til helt ny teknologi. Tipper den typiske one-box bilen får sin renesanse med økende andel elbiler. Komponentpakking har aldri vært viktigere enn på en elbil Og det gjorde de nok rett i siden bilen fikk toppscore i kræsjtester i 2013. https://www.tesla.com/no_NO/blog/tesla-model-s-achieves-best-safety-rating-any-car-ever-tested?redirect=no The Model S has the advantage in the front of not having a large gasoline engine block, thus creating a much longer crumple zone to absorb a high speed impact. This is fundamentally a force over distance problem – the longer the crumple zone, the more time there is to slow down occupants at g loads that do not cause injuries. Endret 19. november 2020 av Complexity 3 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Hanhijnn skrev (46 minutter siden): Du sjekket tydeligvis ikke linken. Dette er et firma som bygger om TM3 til hybridbil/eksosbil. Styggedom okke som. 😊 Fant wiki-artikkelen han siterte fra på første linken, så svarte ut fra den. Så, nei, jeg sjekket ikke den linken. Så ikke engang at den gjaldt en "forpestet" TM3... 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 AL123 skrev (10 timer siden): Grunnen til at Model S har såpass langt panser er fordi Musk ikke turte å ta risikoen med et dristig design i tillegg til helt ny teknologi. Design-messig så var jo Model S det "peneste" der ute i 2013 når det kom til Elbiler. Ellers er det ikke Elon Musk som tegner bilene 😜 Dog alltid moro når Tesla-skeptikere starter med "Grunnen til at.." som om de tror de vet hva de snakker om 😊 5 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Hvem har mest peiling på å konstruere bil? Den som trenger to meter panser for å klare EURO NCAPs krasjtester eller den som klarer seg med mindre? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 32 minutes ago, uname -l said: Hvem har mest peiling på å konstruere bil? Den som trenger to meter panser for å klare EURO NCAPs krasjtester eller den som klarer seg med mindre? Var vel ikke snakk om å klare? Den fikk jo toppscore. Og ville ikke Model S sett ganske merkelig ut uten normalt panser da? Hadde de laget den med kort front ville den sett rar ut, som alle andre elbiler gjorde i 2009 når Model S ble vist frem første gang. Og Tesla har jo ett poeng når de sier at lang front er en fordel når det kommer til G krefter i en smell. 5 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Complexity skrev (3 minutter siden): Var vel ikke snakk om å klare? Den fikk jo toppscore. Ja, ID.3 fikk toppscore i de nye og strengere NCAP-testene. Uten et kjempelangt panser. Dyktige ingeniører i VW. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) 12 minutes ago, uname -l said: Ja, ID.3 fikk toppscore i de nye og strengere NCAP-testene. Uten et kjempelangt panser. Dyktige ingeniører i VW. Absolutt bra det. Teknologien har kommet seg bra siden Model S kom. Men tror nok Tesla kommer til å fortsette med langt panser. Det har sine fordeler. https://player.vimeo.com/video/292172363 Endret 19. november 2020 av Complexity 3 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 uname -l skrev (47 minutter siden): Hvem har mest peiling på å konstruere bil? Den som trenger to meter panser for å klare EURO NCAPs krasjtester eller den som klarer seg med mindre? Du begynner i feil ende. Hvem har mest peiling på å konstruere en bil, Tesla eller "tesla ekspertene" på forumet her? 🤣 2 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 1 minute ago, Complexity said: Absolutt bra det. Teknologien har kommet seg bra siden Model S kom. Men tror nok Tesla kommer til å fortsette med langt panser. Det har sine fordeler. Tja, Cybertruck har ikke langt panser. Jeg tenker det er nok mest for utseende at Tesla har langt panser. Men så klart, det hjelper kollisjonssikkerheten. Tesla Model 3 scorer 96% på Adult Occupant i Euro NCAP, ID.3 scoret 87%. 2 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Merko skrev (1 minutt siden): Du begynner i feil ende. Hvem har mest peiling på å konstruere en bil, Tesla eller "tesla ekspertene" på forumet her? 🤣 I og med at 50 000 Model S/X er blitt tilbakekalt for dårlig konstruert understell i Kina(Europa og USA vil nok følge på) så vil jeg si VW. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå): Tja, Cybertruck har ikke langt panser. Jeg tenker det er nok mest for utseende at Tesla har langt panser. Men så klart, det hjelper kollisjonssikkerheten. Tesla Model 3 scorer 96% på Adult Occupant i Euro NCAP, ID.3 scoret 87%. Det er to forskjellige skalaer pga nye krav. Tror du visste det. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 1 minute ago, uname -l said: Det er to forskjellige skalaer pga nye krav. Tror du visste det. Ok, så da vet vi ikke om Model 3 er bedre enn ID.3 på krasjsikkerhet. Men sannsynligvis er den det, utifra det man vet om deformasjonssoner. Får se hva Model Y scorer i 2021. 4 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 4 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said: Tja, Cybertruck har ikke langt panser. Jeg tenker det er nok mest for utseende at Tesla har langt panser. Men så klart, det hjelper kollisjonssikkerheten. Tesla Model 3 scorer 96% på Adult Occupant i Euro NCAP, ID.3 scoret 87%. Avstanden fra hvor man sitter og frem til panseret er jo ganske langt da, selv om ikke selve panseret er så langt. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) uname -l skrev (7 minutter siden): I og med at 50 000 Model S/X er blitt tilbakekalt for dårlig konstruert understell i Kina(Europa og USA vil nok følge på) så vil jeg si VW. Hvor mange biler har VW tilbakekalt de siste årene? Av de 50000 bilene så var det 46stk det var funnet feil på. Men moro at Tesla-kritikerne er tomme for argumenter, etter at samtlige påstander blir "debunked". Så nå er visst Tesla en dårlig bil pga de har for god sikkerhet (langt panser ) 😂😂 at dere kommer på det i det heletatt Endret 19. november 2020 av Merko 4 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå