Hanhijnn Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Sturle S skrev (3 minutter siden): VW annonserte nyleg at dei vil kutte drastisk ned på talet på motor-opsjonar dei tilbyr med 25% for å forenkle produksjonen. Dei lærer stadig meir av konkurrenten. Gjaldt det elmotorene eller eksosmotorene? Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 (endret) 2 minutes ago, Hanhijnn said: Gjaldt det elmotorene eller eksosmotorene? Eksos. Ikkje berre motorar, forresten. Med nye Golf kuttar dei mengda hjul-opsjonar med 40% og ratt-opsjonar med 60%. Små motorar vil ikkje kunne kjøpast med firehjulstrekk eller automatgir. På den måten effektiviserer dei fabrikkane slik at ikkje totalproduksjonen må reduserast vesentleg etter kvart som fabrikk etter fabrikk vert nedstengd for ombygging til elbilproduksjon. Endret 18. november 2020 av Sturle S 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 tommyb skrev (35 minutter siden): Selv på denne virker avstand fra bakdør/baksete kort. Omtrent en hjulbredde. Ingen passat, da. Måtte ta frem bildene av min gamle 2003 Passat stv og sammenlikne.. Snuta på denne ser kortere ut, mindre overheng foran og det kan se ut som fremaksling er trukket ørlite fremover. Altså romslig kupe(Passaten var romslig den og synes jeg å huske). Vinkelen er litt vanskelig men bagasjerommet ser ikke så ille ut, om det er kortere tror jeg ikke det er mer enn 10cm. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Sturle S skrev (9 minutter siden): Eksos. Ikkje berre motorar, forresten. Med nye Golf kuttar dei mengda hjul-opsjonar med 40% og ratt-opsjonar med 60%. Små motorar vil ikkje kunne kjøpast med firehjulstrekk eller automatgir. På den måten effektiviserer dei fabrikkane slik at ikkje totalproduksjonen må reduserast vesentleg etter kvart som fabrikk etter fabrikk vert nedstengd for ombygging til elbilproduksjon. Da kan jeg forstå det, og være enig med deg. 👍😊 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Kahuna skrev (7 minutter siden): Måtte ta frem bildene av min gamle 2003 Passat stv og sammenlikne.. Snuta på denne ser kortere ut, mindre overheng foran og det kan se ut som fremaksling er trukket ørlite fremover. Altså romslig kupe(Passaten var romslig den og synes jeg å huske). Vinkelen er litt vanskelig men bagasjerommet ser ikke så ille ut, om det er kortere tror jeg ikke det er mer enn 10cm. Hele kupéen er vel flyttet framover i forhold til konvensjonelle eksosbiler, i mangel på en diger støpejernsklump under panseret. På like linje med ID.3 og ID.4. Så det burde være gode muligheter for en romslig kupé og god bagasjeplass. Men bakvinduet vil nok være mer skrånende enn på Passat stasjonsvogn, av aerodynamiske grunner. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Merko skrev (12 timer siden): Ser for meg Tesla har samme/tilsvarende (eller bedre) batteri når denne bilen kommer ut. Hva mener du egentlig med samme/tilsvarende? Rekkevidde? Størrelse? Ladehastighet? 840km får nyeste Model S Plaid til neste år. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Hanhijnn skrev (2 minutter siden): Hele kupéen er vel flyttet framover i forhold til konvensjonelle eksosbiler, i mangel på en diger støpejernsklump under panseret. På like linje med ID.3 og ID.4. Så det burde være gode muligheter for en romslig kupé og god bagasjeplass. Men bakvinduet vil nok være mer skrånende enn på Passat stasjonsvogn, av aerodynamiske grunner. Vrient å si noe nøyaktig uten mål men joda, ikke noe tvil om at motorrommet blir betydelig kortere. Usikker på hvor skrånende bakvinduet kan gjøres og fortsatt kalle det en stasjonsvogn. På bildet ser det ut som taket bare skråner litt mer enn på min gamle Passat. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Kahuna skrev (5 minutter siden): Vrient å si noe nøyaktig uten mål men joda, ikke noe tvil om at motorrommet blir betydelig kortere. Usikker på hvor skrånende bakvinduet kan gjøres og fortsatt kalle det en stasjonsvogn. På bildet ser det ut som taket bare skråner litt mer enn på min gamle Passat. Finner ikke noe bilde tatt rett fra siden (er visst ikke så populært), men dette viser noenlunde bra skråningen av bakruta. Litt mer en på Passaten, som du sa ja. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 (endret) Fant dette: Slett ingen stygg bil dette. Til rett pris så kan den nok selge godt. Som jo VW-biler som regel gjør. Endret 18. november 2020 av Hanhijnn 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Hanhijnn skrev (6 minutter siden): Fant dette: Slett ingen stygg bil dette. Til rett pris så kan den nok selge godt. Som jo VW-biler som regel gjør. Se der ja. Ut fra posisjonen på nakkestøtta tror jeg bagasjerommet blir noen cm kortere, 10-ish? Nå er dette bare en prototyp da, får se hva produksjonsmodellen ender med. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Kahuna skrev (26 minutter siden): Se der ja. Ut fra posisjonen på nakkestøtta tror jeg bagasjerommet blir noen cm kortere, 10-ish? Nå er dette bare en prototyp da, får se hva produksjonsmodellen ender med. Ja seteplasseringen kan nok endres noe på produksjonsmodellen, men dette er vel en grei pekepinn. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Nimrad skrev (1 time siden): Hva mener du egentlig med samme/tilsvarende? Rekkevidde? Størrelse? Ladehastighet? 840km får nyeste Model S Plaid til neste år. Rekkevidde selvsagt 😊 Tesla Roadster får jo også 1000km, men biler til halvannen million eller flere millioner er jo ikke noe hvermannsen tar seg råd til. Man ønsker jo ha denne rekkevidden "billig bilene" 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Den får samme akselavstand som ID.Buzz så det burde jo være god plass inni der. Litt slik ID.3, ID.4, Enyaq etc alle har samme akselavstand, så blir disse det også når man hopper opp til 111kWh varianten. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Har disse ID bilene frunk? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Merko skrev (1 time siden): Har disse ID bilene frunk? Er ganske sikker på at de ikke har det. ID.3 og ID.4 altså. Og neppe denne heller. Lenke til kommentar
LasseP Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Denne kan komme til å overta etter min Passat GTE.... 1 Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 LasseP skrev (2 minutter siden): Denne kan komme til å overta etter min Passat GTE.... Samme her. I 2026 når leasingbilene er på vei inn til forhandlerne igjen. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 16 hours ago, Redaksjonen. said: VW letter på sløret: Stasjonsvognen får 700 kilometer rekkevidde Altså en reell langturs-rekkevidde på rundt 400 km, så da begynder det å bli et mer brukbart alternativ. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 4 minutes ago, tigerdyr said: Altså en reell langturs-rekkevidde på rundt 400 km, så da begynder det å bli et mer brukbart alternativ. Kva meiner du med det? Du kan fint bruke heile rekkjevidda. 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 14 minutes ago, Sturle S said: Kva meiner du med det? Du kan fint bruke heile rekkjevidda. At det er rundt 400 km som faktisk er hele rekkevidden. WLTP reduseres til ca. 60% når du kjører på motorvei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå