Redaksjonen. Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 VW letter på sløret: Stasjonsvognen får 700 kilometer rekkevidde Lenke til kommentar
Viggo Dahl Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Men den får ikke MG pris tenker jeg.. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Nå snakker vi 😊 dette blir vel den dyreste modellen av bilen og koster nok deretter. 3 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Vil tippe taycan utstyr. 800V hurtiglading osv. VW har alt de trenger i konsernet. Bare å stable karroseri og platformer etter det markedet vil ha. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Ser for meg Tesla har samme/tilsvarende (eller bedre) batteri når denne bilen kommer ut. Men med stort batteri og rask lading så er jo hvertfall det problemet løst. 1 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 (endret) Trestein skrev (27 minutter siden): Vil tippe taycan utstyr. 800V hurtiglading osv. Til magre 225kW motorer? Disse motorene har de allerede, i I.D.4. På 400VDC. ( Og dette ser da strengt tatt ut som en strukket I.D.4. Blir spennende høre hvor høy bilen [og batteripakken] blir. ) Men nå er det altså offisielt. Stasjonsvognen ble/blir virkelig det absolutt siste bilsegmentet som blir elektrisk. Eller altså den ene all-round bilen vi har tryglet etter fra starten. Bilen som kan benyttes til alt – folkefrakter, lastebil, trekkvogn, skibokstransport osv. Selvfølgelig forutsatt takskinner og tilhengerfeste med en mer anstendig vektbegrensning. Der bilen fortsatt får plass i garasjen og parkeringshuset. Endret 17. november 2020 av 1P4XZQB7 5 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Trestein skrev (29 minutter siden): Vil tippe taycan utstyr. 800V hurtiglading osv. VW har alt de trenger i konsernet. Bare å stable karosseri og plattformer etter det markedet vil ha. Det er vel mer at de stabler sånn at det ikke ødelegger for salg av andre modeller. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Dette er en forlenget versjon som skal brukes til denne og ID. Buzz. 111kWh batteri på MEB og dermed 400V. Dog godt mulig de kjører GM trikset med å ha 2x 400V pakker som kobles sammen for 800V kun for ladingen? Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Bengt Who skrev (49 minutter siden): Det er vel mer at de stabler sånn at det ikke ødelegger for salg av andre modeller. Det er jo det som er genialt med disse platformene. De kan lage sedan, stasjonsvogn, suv og cupe . De når mange flere kunder med flere modeller. Dessuten kan jo vw produsere biler med en hau opsjoner. Bare se på transporter. Pickup enkel og dobbelkabil, lang kort høy lav osv Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Trestein skrev (10 minutter siden): Det er jo det som er genialt med disse platformene. De kan lage sedan, stasjonsvogn, suv og cupe . De når mange flere kunder med flere modeller. Jepp, er jo slik tesla har gjort i noen år med Model 3 og Y. Bruker veldig mange like deler også, så god metode å gjøre ting på. 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Merko skrev (Akkurat nå): Jepp, er jo slik tesla har gjort i noen år med Model 3 og Y. Bruker veldig mange like deler også, så god metode å gjøre ting på. De har ikke gått all inn på designet. Det er vel en slags verso løsning de har valgt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Trestein skrev (8 minutter siden): De har ikke gått all inn på designet. All inn på designet? 🤔 Hva mener du 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Merko skrev (26 minutter siden): All inn på designet? 🤔 Hva mener du Nå handler ikke denne tråen om tesla. Jeg liker vw design bedre. Det er en subjektiv sak. Det blir spennende om de går til 800volt system. Rask lading er viktig. Spesielt i 20-80% området. Det virker som vw har forstått. 1 Lenke til kommentar
kmlund Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Ladehastighet er viktig, men mindre viktig på en bil med 700 km rekkevidde enn en med 400. Det må vel etter hvert skje noe med Audi etron? 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Trestein skrev (8 timer siden): Jeg liker vw design bedre. Det er en subjektiv sak. Oh sånn ja. Ble forvirret når du plutselig snakket om utseende 😅 ja vw har heller ikke gått all inn på noe design her. Men igjen smakssak og betyr ingenting. 1 Lenke til kommentar
MinHattHarTreKanter Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Oooh! En ny elbil som ikke er en SUV, spennende! 4 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Selv på denne virker avstand fra bakdør/baksete kort. Omtrent en hjulbredde. Ingen passat, da. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 MinHattHarTreKanter skrev (51 minutter siden): Oooh! En ny elbil som ikke er en SUV, spennende! Bare synd at det er oppimot 3 år før den er ute på markedet, 😛 2 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 (endret) 10 hours ago, Trestein said: Det er jo det som er genialt med disse platformene. De kan lage sedan, stasjonsvogn, suv og cupe . De når mange flere kunder med flere modeller. Dessuten kan jo vw produsere biler med en hau opsjoner. Bare se på transporter. Pickup enkel og dobbelkabil, lang kort høy lav osv VW annonserte nyleg at dei vil kutte ned på talet på motor-opsjonar dei tilbyr med 25% for å forenkle produksjonen. Dei lærer stadig meir av konkurrenten. Endret 18. november 2020 av Sturle S 4 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 tommyb skrev (33 minutter siden): Selv på denne virker avstand fra bakdør/baksete kort. Omtrent en hjulbredde. Ingen passat, da. Det står vel i artikkelen at den skal ha MER plass enn en Passat. Er vanskelig å bedømme utfra bildene. Elbil har jo en helt annen plassutnyttelse enn eksosbiler. Ble vel sagt fra VW at ID.3 skulle få mer plass enn en Passat, men det gjaldt visst ikke bagasjeromsplassen. Det BØR det gjøre her. I hvertfall like mye. Eg endelig en stasjonsvogn til stasjonsvognfolket. 😏 Ser da bort fra den Kina.stasjonsvognen som snart er i Norge. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå