Gå til innhold

Xbox Game Pass tråden - Småprat om/rundt "spillenes Netflix"

Abonnerer du på Game Pass?  

15 stemmer

1. 1. Abonnerer du på Game Pass?

• Ja, på fast basis
      12
    • Nei, men har kjøpt en måned her og der
      1
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

GP-Isometric-1920x1080-v02_JPG.jpg.974740a9d9b16d222f68e957f858f6cf.jpg

Q: Hva er Xbox Game Pass?
A: En abonnementstjeneste som gir deg tilgang til hundrevis av spill. Spillene skiftes ut på jevnlig basis. 

Q: Hvilke plattformer finnes Game Pass til?
A: Xbox One, Xbox Series S|X og Windows 10. Etter hvert som Xcloud bygges ut vil man kunne streame spillene til maskiner som støtter Xcloud. Som for eksempel android-mobiler og enkelte TV-modeller.

Q: Er det bare gamle jalla-spill på tjenesten?
A: Det er en god blanding av gammelt og nytt. Microsoft's egne spill, deriblant Fable, Flight Simulator, Gears, Forza, The Elder Scrolls, osv går rett inn på Game Pass på lanseringsdagen. Indie-spill kan også ofte bli lansert på GP på dag 1.
https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass/games

Q: MÅ jeg ha Game Pass for å spille spillene på tjenesten?
A: Nei. Du står fritt til å kjøpe spillene individuelt fra Xbox Store, Steam eller i butikken. Per dags dato er det ingen spill som krever Game Pass.

Q: Er det samme utvalg av spill på konsoll og PC?
A: Nei, dessverre ikke. Noen ganger kommer spillene til PC før de kommer til konsoll (og omvendt). For eksempel Gears Tactics og Flight Simulator som kom til PC først. Andre ganger kommer ikke spillene til den andre plattformen i det hele tatt.

Q: Jeg hører at det går an å kjøpe Game Pass veldig billig?
A: Ja, det stemmer. Du kan sikre deg opp mot tre år med relativt billig Game Pass. Du kan lese om det her: https://www.pcworld.com/article/3404524/get-3-years-xbox-game-pass-ultimate-tip.html 
Vi vet ikke hvor lenge denne ordningen vil vare, så det er bare å benytte dere av anledningen mens dere fortsatt kan.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk lyst til å lage en dedikert Game Pass tråd. :) Vurderte en stund om jeg skulle lage individuelle tråder for konsoll og PC, men det er like greit å bare samle det her.

Jeg snekret sammen tråden ganske fort. Jeg kommer ikke til å oppdatere førsteposten noe særlig mtp. at forumet har tidsbegrensing på hvor sent jeg kan redigere den, men er det noe jeg har glemt må dere gjerne komme med innspill. 👍

Lenke til kommentar

En fantastisk tjeneste. Bra sånn den er i dag, men om de lykkes med det de prøver å skape her, vil den kunne endre på måten vi betaler for spill for all fremtid. Kan ikke skjønne annet enn at dette kommer til å ta markedet, frem til konkurrentene skjønner at de må over på lignende løsning for å være konkurransedyktig.

Lenke til kommentar

- 70% av folkene på de nye konsollene er bundet opp mot Game Pass per dags dato. 

- Game Pass vil nok oppleve spikes ved lanseringer av store spill. På samme måte som Netflix opplevde med Witcher 3 serien. 
Hvor mye vet man ikke enda, men det lover jo bra å ha 15-20 mill mennesker bundet opp allerede til "gamle" spill. 

- Prisen på Game Pass er så rimelig at selv om det skulle være "dødtid" så vil det fortsatt være et enormt bra tilbud at en del like greit kan tenke at de bare lar det løpe. 

- Jeg tror at Game Pass på mange måter vil erstatte betalt online etterhvert når Microsoft føler at Game Pass gjør det bra nok. Per dags dato så er det nok litt for store forskjeller til at det blir en realitet enda. 
Så er det sannsynligvis også en "konsollselger" de kan slippe når de føler at de trenger å booste salget.Skal jeg gjette så vil jeg si at i 2022 så betaler vi ikke lengre for online på konsollen. Det vel rundt da 3 års perioden til del også tar slutt. 

Lenke til kommentar

Tror også at når det kommer på plass nye løsninger for enklere tv-tilkobling(smart-tv app, tv-stick) og tilkobling til iOS, vil man se et voksende marked av folk som ikke normalt kjøper konsoll. Det er i dette markedet det største potensialet for vekst ligger, i andre befolkningstette deler av verden

Lenke til kommentar
6 minutes ago, anderskort said:

Hei :)

jeg vurderer å begynne å abonnere game pass. og har 1 sp:

jeg har 2 barn. Hvis jeg abonnere på game pass på min ms konto kan jeg da dele tilgangen til "min" Game pass med mine 2 barns ms kontoer?    eller må de ha vært sitt game pass abonnement?

Nei.

Men konsollen må være din primærkonsoll og du må være bruker på den.

Jeg har to barn med hver sine barne-brukere og de spiller GP spill rett som det er. Men det virket ikke før jeg fikk satt opp den nye konsollen min som primærkonsoll.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gruble2000 skrev (1 time siden):

Er veldig fornøyd, jeg har nesten sluttet kjøpe spill på Steam, spiller hovedsaklig ting fra Game Pass eller gratisgreiene fra Epic

Det har helt klart endret mine kjøpevaner også. Jeg kjøper ennå spill på vanlig vis, men jeg ser at mange av spillene jeg har spilt i år har vært gjennom Game Pass. Synes også det er kjekt å kunne bruke det som et slags demo-system for de spillene jeg er litt usikker på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...