Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Er det greit å sende digital postkasse ut i nettskyen? Slik svarer direktoratet [Ekstra] Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Totalt uansvarlig å tillate at denne enorme mengden med sensitiv informasjon skal beskyttes av en fremmed regjering ett eller annet sted. Dette er nasjonal sikkerhet som står på spill. 1 1 Lenke til kommentar
Karstein H Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Digipost har fortsatt ikke fått med seg konklusjonen fra EU, overføring til amerikanske selskaper kan kun gjøres om alle data ligger kryptert på en slik måte at den amerikanske leverandøren aldri kan få tak i innholdet. Hvor i verden de lagres, spiller ingen rolle. Informasjonen er like utrygg om den ligger i Norge, EU/EØS, USA eller Kina, så lenge et amerikansk selskaps ansatte har tilgang på dem. 2 1 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Da flytter jeg. Jeg hear ikke godkjent at mine data ligger i noen M$ sky. 1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Like greit at jeg aldri har giddet å opprette en digipost-konto. Så langt har jeg ikke hatt nevneverdig bruk for det heller. Den lille andelen offentlig kommunikasjon som ikke går via Altinn får kommunen bare leve med å sende som papir. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå