Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Antidepressiva

Gjest 7a13e...cad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest b97ba...37c

Ja veldig opp til hver enkelt, noen fungerer bedre enn andre så det beste er å snakke med lege/psykolog for å finne ut av det.

Jeg har prøvd alle som er å ingen fungerer så vanskelig å si på et forum hvilken som er "best"

Anonymous poster hash: b97ba...37c

Lenke til kommentar

2 innlegg som var off topic forsvant ifra tråden. Vennligst hold fokus på tema for tråden som er antidepressiva. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, tilbakemeldinger eller spørsmål vedrørende moderering kan tas på PM til meg eller i kategorien for tilbakemeldinger. 

Lenke til kommentar

God psykisk helse er en pågående konstruktiv og selvforsterkende prosess - det tar mye arbeid og en god dose tålmodighet å skulle krabbe seg ut av et mentalt hull i bakken.

De små tingene har mye å si, meget mer enn man selv tror under en depresjon.

I ytterste konsekvens er depresjon en tilstand hvor verdier og mening går tapt, mye på grunn av at den pågående "konstruktive og selvforsterkende" prosessen har stoppet opp.

Nettopp derfor er det så vanskelig å komme seg ut av depresjonen - man må ta opp igjen de små men betydningsfulle tingene som gir mening i livet, uten at man tror på de, uten at de gir mening (i øyeblikket).

Antidepressiva er sikkert helt nødvendig for noen - at de kan føle seg bedre og derfor starte opp igjen disse prosessene -  mens for andre kan det holde å bare sette igang igjen uten tro og mening og på denne måten da kjempe seg gjennom depresjonen ved hjelp av viljestyrke.

Hva slags medisiner som er best er det bare en lege som kan avgjøre ut ifra din personlighet og livssituasjon.

På generelt grunnlag vil jeg si det beste er å forsøke så lenge som mulig uten disse medisinene, men heller ikke unngå å bruke de hvis alt annet er prøvd og 'ingenting annet virker' for deg i din livssituasjon.

Jeg er ingen lege/psykolog og dette er kun ett råd til deg basert på min egen erfaring med depresjon - du bør lytte til din lege/psykolog før du forsøker noe du har lest på internett.

Endret av J!nx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...