sibi9 Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Tenker å kjøpe meg PC, men har ikke råd til å kjøpe alt up front. Ser på en PC som koster 10,500. Avbetaling på 2 og 3 år blir totalprisen henholdsvis 14700,- og 16700,-. Er ikke dette veldig stivt? Tanker rundt dette? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Hei, velkommen som ny forumbruker. La oss si at du er student og har skolearbeid som må gjøres eller du driver en bedrift og er i akutt behov for PC. Da er dette ikke så stiv pris og det er bare å kjøre på. Ellers er dyrt å være fattig og du blir enda fattigere av å hoppe på et sånt tilbudet. Skaff deg mer inntekt og gå i gang med å spare. Dersom du klarer å spare 500 kr pr mnd, så har du råd om 21 måneder. 500 kr er ikke mer enn 10 grandiser i måneden eller en halv tank med drivstoff. Du skal se de bilene disse utlånerne kjører. Her snakker vi ikke Nissan Leaf. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 (endret) Luske_Ludvig skrev (4 minutter siden): Hei, velkommen som ny forumbruker. La oss si at du er student og har skolearbeid som må gjøres eller du driver en bedrift og er i akutt behov for PC. Da er dette ikke så stiv pris og det er bare å kjøre på. Ellers er dyrt å være fattig og du blir enda fattigere av å hoppe på et sånt tilbudet. Skaff deg mer inntekt og gå i gang med å spare. Dersom du klarer å spare 500 kr pr mnd, så har du råd om 21 måneder. 500 kr er ikke mer enn 10 grandiser i måneden eller en halv tank med drivstoff. Du skal se de bilene disse utlånerne kjører. Her snakker vi ikke Nissan Leaf. Jeg må si jeg enig her. Det virker ikke som en god idé å kjøpe PC på avbetaling om du ikke MÅ. Jeg ville spart, og så sett etter den rimeligste PCen som møter behovene dine. Brukte komponenter eller PCer kan også være en mulighet. Endret 16. november 2020 av Zlatzman 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 sibi9 skrev (24 minutter siden): Tenker å kjøpe meg PC, men har ikke råd til å kjøpe alt up front. Ser på en PC som koster 10,500. Avbetaling på 2 og 3 år blir totalprisen henholdsvis 14700,- og 16700,-. Er ikke dette veldig stivt? Tanker rundt dette? Det jeg gjorde når inntekten var litt dårlig var å bestille litt og litt. Bestille kabinett en måned, strømforsyning neste osv. Tok meg 6 måneder å bygge PCen, men slapp hvertfall unna masse renter og dritt som det er på disse avbetalings greiene. Visst du må ha PC nå og du vet at du klarer å spare penger, så kan 4-6 måneders betalingsutsettelse være et alternativ. Det koster deg da 3-400kr ekstra vs det å kjøpe det kontant nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå