Gå til innhold

Hvor mye ville du leid for om du får 18.000 i netto?

Gjest 4837c...352

Anbefalte innlegg

Gjest 3f89f...8e5
Urealistisk skrev (1 time siden):

Korona, ingen jobb. Hva skal jeg? KAN flytte, men det blir for morroskyld på en måte. Helt bortkastet penger. Jeg står opp, jobber frivillig. Men ellers tappet for ideer

Har du aspergers?

Anonymous poster hash: 3f89f...8e5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Urealistisk skrev (4 timer siden):

Kva er vits å gjøre ting så komplisert som du gjør nå? De fleste UNI i Noreg tilbyr gratis nettstudier, kvifor "må" du ta det på BI e.l.? Du ønskjer ikkje ende opp med gjeld, derfor velger du betalt utdanning, nå 99% er gratis?
Kvifor må det være nettbasert? Du er ikkje knyttet til noe sted, du kan flytte til Oslo, Trd, Bergen, Tromsø, Volda for å studere. Ingenting (vesentlig) som stopper deg. 

Videre du skriver at ande oppnår noe, men ikkje du. Kva har du gjort for å oppnå noe da? Har du gått aktivt for å spare penger for å kjøpe leilegheit? Har du brukt noe særlig med tid på studier for å ha ein god jobb (du kunne studert matte fra vidaregåandre eller kva som helst annet med gratis online kurs). Du nevner mangel av kjæreste.
Kvar sin smak og behag, så la oss generaliserer litt. Har du sunt kosthold? Går du mye på gym/jogger? Tar du godt pleie på huden, håret?
Når det gjelder både venner og kjæreste, så må du tilby noe til folk i retur. Har du noe spennande og interessant å bidra med? Er du flink til å lage mat? Skaff deg hobby. Hobby er noe DU liker, så møter du folk som liker det same. Så har du plutselig venner og kjæresten. Har du prøvd nettdating/tinder?

Som nevnt, du må legge inn innsats for å få noe her i livet. De fleste gjør det. De fleste må bortprioritere ting for å oppnå noe. Å sitte hjemme og se på nettflix vil aldri gi deg noe bra jobb eller utdanning. Å ikkje ta vare på deg selv vil ikkje gi deg bra kjæreste. Å syte kor vanskelig du har det vil ikkje skaffe deg venner. Venner er der for å støtte (når det er behov), men ingen ønskjer å være psykolog på fulltid. 

ALLE har sine problemer. Noen har større problemer, noen har mindre. Det varierer frå fasene i livet vårt. Eg har vert gjennom mye dritt selv. Istedenfor å gi opp, har eg alltid stått på istedenfor. Er du i vanskelig situasjon, må du spørre om du kan forandre noe. Om ja - gjøre det. Om ikkje, finn ut kva er det beste å gjøre neste. Lag ein plan, følg den. Modifiser den om det blir aktuelt. 

Ein til ting når det gjelder venner. Eg har budd i 6 ulike land de siste 10 åra. Noen gong reiste eg samen med noen, andre gang måtte eg flytte åleine. Å finne venner gjennom jobb/hobby/tinder er ikkje problem, men du må by på deg selv og være aktiv. Eg holder ikkje kontakt med mange idag, eg har ikkje behov for det. Det blir også umulig å holde kontakt med folk på avstand når så pass mange har vert gjennom livet mitt. 

Så finn ut kva ditt behov er. Gjør noe for å oppnå det. Gjør det enkelt (gratis utdanning istedenfor betalt). Du kan også bo hjemme istedenfor å flytte til Oslo (som du selv sier, du har null behov for å flytte til Oslo). Sparer du pengene hjemme i 3 år istedenfor å bo i Oslo, har du spart 360.000kr - nok som egenandel for å kjøpe leilegheit. Som sagt, det skal ikkje SÅ mye til i Noreg for å leve eit bra liv. Men du må gjøre LITT i alle fall.
Du er berre 30 (ikkje det ein gong). Du har ALLE muligheiter åpne foran deg. Du kan oppnå det du måtte ønskje, berre verdt forberedt på å gjøre ein innsats. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (37 minutter siden):

Miljøskifte er bra. Dessuten får du naturen rett utenfor dørstokken, i stedet for asfaltjungelen. Å gå i fjellet og skauen er terapi i seg selv. 

Go for it. 

Nei nei nei. Missliker fjellet, ble aldri min greie. Kan like gjerne være her jeg er da. Miljøskifte er det hele livet mitt har bestått av

Lenke til kommentar
15 hours ago, Urealistisk said:

[ utallige sider med undskyldninger på hvordan alle andre har stoppet TS fra å få til noe ]

For meg ser det ut som du bruker al tiden din på å bygge opp en mur rundt deg hvor hver stein representerer en eller annen ekstern person eller hendelse som du mener er skyld i at du ikke kommer deg videre og som sådan har en selvforsterkende virkning på ditt problem. 

Jeg vil gjenta rådet som en annen skrev herinne, nemlig å søke profesjonell hjelp til å komme av med de negative tankene.  Det er lite konstruktivt å bli værende i din boble og tenke opp nye problemer som holder deg tilbake. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...