Mixy Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Hei, På proff.no kan man finne regnskapstall for en årrekke, og man får også oppgitt antall ansatte. Se eksempelvis Bravida. Er det noen måte å finne samme historikken over antall ansatte? Jeg antar 3106 ansatte som i eksempelet enten er 01.01.2019 eller 31.12.2019 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 (endret) Mixy skrev (22 minutter siden): Hei, På proff.no kan man finne regnskapstall for en årrekke, og man får også oppgitt antall ansatte. Se eksempelvis Bravida. Er det noen måte å finne samme historikken over antall ansatte? Jeg antar 3106 ansatte som i eksempelet enten er 01.01.2019 eller 31.12.2019 Du kan manuelt laste ned årsregnskapene fra Brønnøysund. Det er gratis, men du må opprette bruker. Antall ansatte er ikke så enkelt tilgjengelig (jeg lurer på om Proff henter det fra AA-registeret, som du ikke har så enkel tilgang til), men det fremgår normalt av lønnsnoten til årsregnskapet, i alle fall i form av antall innmeldte i pensjonsordningen. Endret 16. november 2020 av Herr Brun Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Mixy skrev (6 minutter siden): Jeg antar 3106 ansatte som i eksempelet enten er 01.01.2019 eller 31.12.2019 Hvis jeg ikke husker feil så rapporterer man inn antall årsverk 01.01 + antall årsverk 31.12 / 2. Jeg ser det omtales som "gjennomsnitt" men det er jo strengt tatt ikke det. Mixy skrev (22 minutter siden): Er det noen måte å finne samme historikken over antall ansatte? Årsregnskapene til selskapene skal inneholde denne opplysningen, så den greieste måten å få dette på er å bestille fra brreg: https://w2.brreg.no/eHandelPortal/ecomsys/ Årsregnskap er gratis for alle. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 nirolo skrev (3 minutter siden): Årsregnskapene til selskapene skal inneholde denne opplysningen, så den greieste måten å få dette på er å bestille fra brreg: https://w2.brreg.no/eHandelPortal/ecomsys/ Årsregnskap er gratis for alle. Dette er naturligvis helt riktig, det står i årsberetningen, trenger ikke gå til notene og anta basert på pensjonsordningen. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 Takk for svar Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 2 hours ago, Herr Brun said: Dette er naturligvis helt riktig, det står i årsberetningen, trenger ikke gå til notene og anta basert på pensjonsordningen. Opplysninger om antall ansatte hentes ikke fra årsberetningen. Denne påstanden kan verifiseres ved å kontrollere at foretak som ikke utarbeider årsberetning (små foretak) også har registrert opplysninger om antall ansatte i disse databasene. Informasjonen hentes nok fra note i årsregnskapet (sammen med blant annet info om lønn til daglig leder). Da er det ikke antall ansatte som oppgis, men gjennomsnittlig antall sysselsatte årsverk i løpet av regnskapsåret (jf regnskapsloven § 7-30). At dette hentes i note bekreftes vel her hos proff.no: "Regnskapstall, rolleinformasjon og aksjonærdata oppdateres på bakgrunn av godkjente årsregnskap i Brønnøysundregistrene." 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå