Gjest 0afcd...ebb Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 God kveld! Har fått tilbud om dobbel kjeveoperasjon etter endt periode med regulering. Etter research er jeg fortsatt usikker mtp hvor omfattende den er og utseende blir noe forandret samt eventuelle bivirkninger. Andre som har gjort lignende her? Stor takk på forhånd! Anonymous poster hash: 0afcd...ebb Lenke til kommentar
nacario Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Vet ikke helt hva som klassifiseres som dobbel kjeveop, men jeg gjennomgikk noe lignende, og ofte er d aktuelt fordi d r en tydelig funksjonsmessig/utseende grunn som kan korrigeres til d bedre (så allerede her har du nok bare en fordel å gjennomgå). Fra 15-20 års alder brukte jeg regulering pga underbitt som ikke ville la seg korrigere. Det ble op da jeg var 21 fordi kjeven er visst utvokst da, hadde svimlende 1,6cm i underbitt. Gikk til en spesialist ved arendal sykehus, og essensen var at begge kjevebein ble sagd og forkortet, samt de skar av noe i øvre kjeve som ble festet sammen med titanium plate (går fint på flyplassene..) for å korrigere slik at bittet/det estetiske passet. Jeg syns det absolutt ble verdt det, eneste styret er at man våkner opp litt desorientert med tre slanger i munnen som skal suge vekk blod, samt d tok vel noen måneder hvor kjeven er stiftet sammen slik at bein skal kunne gro (du r sykemeldt hele perioden, med årlig sjekk to år etterpå), hvor man må "spise" gjennom et sugerør. Tidenes slankeoperasjon med andre ord! På den tiden jobbet jeg på hotell og husker så godt første jobbdag, stamgjestene trodde jeg var broren "til han andre" Du vil jo selvfølgelig kjenne deg selv igjen foran speilet, mest sannsynlig vil du bli fornøyd, dette skal gå bra! Lenke til kommentar
Gjest 0afcd...ebb Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Hva slags bivirkninger har du i ettertid av operasjonen Nacario? Anonymous poster hash: 0afcd...ebb Lenke til kommentar
nacario Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Ingen bivirkninger, skal ikke være noen heller Lenke til kommentar
Gjest 0afcd...ebb Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Ikke være bivirkninger? Enhver operasjon har bivirknnger. Har selv blitt fortalt noen av de. Anonymous poster hash: 0afcd...ebb Lenke til kommentar
nacario Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Feil ordvalg av meg, vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg om d, men hvis jeg husker rett fikk jeg tre alternativer, jeg valgte metoden hvor de gikk inn i munnen slik at arr kun ble på innsiden (føler jeg ikke har noen arr, ikke som jeg kan kjenne etter). Det var en av de bedre estetiske måtene, men faren her var at de kunne komme borti nerver som kunne påvirke følelsen på leppeområde, men gjør dem en god jobb skal du ikke merke noe. Men selvfølgelig så er vi jo alle litt forskjellige, ulik case og forskjellige leger så alt kan jo skje, men ble fortalt at d skulle være nokså ukomplisert. Er svært viktig at du respekterer tiden etter op slik at du kommer deg, husker jeg fikk litt sånn ocd om å åpne kjeften til tider, måtte konse for å holde den igjen. Er du i ro hjemme de nestene mndene har du hvertfall gjort ditt for at d ska gro godt. Lenke til kommentar
air315 Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Dette er kanskje ikke helt det samme - men jeg fikk i 2015 fjernet v.halvdel av kjeven pga kreft.Det ble sydd inn en frilapp tatt fra låret for å opprettholde litt fylde, men bak det er det et helt tydelig innsøk som gjør denne del av ansiktet tilnærmet en punktert håndball. Jeg forhørte meg om plastisk kirurgi, men det ble ikke anbefalt, så jeg må leve med det slik som det er - men jeg lever jo, så det må være viktigere tross alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå