Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus Max. X Apex cpu socket pinner bøyd, noen som reparerer? LØST

Anbefalte innlegg

Skulle montere direkte die kjøling på min 8700K og i den forbindelse file ned de 4 forhøyningene i hvert hjørne på plastikk rammen rund cpu socketen. Verktøyet glapp da jeg filte plasten og det førte til at jeg kom borti cpu pinnene med både redskap og trolig fingre.🤕😡

Gadd ikke og ta HK ut av kabinettet, og det var lite lurt da arbeids stillingen absolutt ikke var optimal.

Går det og fikse slikt? I så fall hvem gjør dette?

Dårlig med Z370 og Z390 på brukten, noen finnes fant  noe bra, men er redd prisen er nesten like høy som nytt. Har et par forespørsler ute på pris.

Vet ikke om jeg vil legge det et nytt Z390 high-end kort koster på 8700K'n selv om den er meget bra.(hadde håpet med direct die kjølingen at jeg kunne se ihvertfall 5.4 GHz stabilt på grei temp. 5.3 GHz er nå stabilt men litt høy temp med AIO.)

Tar gjerne i mot tips om Brukt Apex Z370/Z390 eller tilsvarende, forsåvidt bare det er et HK som tillater god oc på cpu, gpu og Ram.

PC vil ikke starte nå. Står lenge på Q-code CC så går den til 55 som betyr at ram ikke er installert. Booter heller ikke til bios.

Bøyde pinner 5 steder #%&"$¥£{$£@"#¤%

20201115_113501.jpg

20201115_113135.jpg

Endret av baggiebridges
Lagt til bilder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde tenkt og prøve, men tidligere erfaringer fra kjøpt brukt som har bøyde pinner er ikke gode. Har fått de opp og gå, men de har OC ganske så dårlig før de blir ustabile. Og på mitt ser det ut som noen av pinnene er trolig litt vonde og få i rett posisjon uten at de knekker.

Vurderer og spør en urmaker, de jobber med små ting 😎, men ikke verd og betale mye penger for.

Hvordan er Asus Maximus XI Code kontra Maximus X Apex når det kommer til oc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...