Gå til innhold

Waterclill åssen er det egentlig?

Sh4d3y

Anbefalte innlegg

Jeg har en DEL spørsmål om warterchill. Håper noen kan svare :D

1.

Jeg har en amd athlon xp 2400+ som ligger på 55 grader ved full load, vil jeg få noen stor nedgang i temp med waterchill?

2.

Bråker radiator-viften mye?

3.

Har lest en del tester på vannkjølingssett, og man snakker alltid om "destilisert vann". Hva er det egentlig?

4.

Er sjangsen for "lekasje" i settet stor?

Er ganske n00b på dette ommerådet, men har sinnsykt lyst på vannkjøling :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en DEL spørsmål om warterchill. Håper noen kan svare :D

1.

Jeg har en amd athlon xp 2400+ som ligger på 55 grader ved full load, vil jeg få noen stor nedgang i temp med waterchill?

2.

Bråker radiator-viften mye?

3.

Har lest en del tester på vannkjølingssett, og man snakker alltid om "destilisert vann". Hva er det egentlig?

4.

Er sjangsen for "lekasje" i settet stor?

Er ganske n00b på dette ommerådet, men har sinnsykt lyst på vannkjøling :D

1. Ja du vil faktisk merke en stor nedgang i cpu-temp. kan nok komme lett under 40 grader.

2. Nei, men synes du den bråker for mye på 12V kan du stille den til å gå på 7V og da hører du den ikke.

3. Destillert vann, er egentlig bare vanlig vann som er elektronisk renset for mineraler og andre ting så det ikke skal lede strøm. Får en liter med det på en bensinstasjon til 20,-

4. Følger du bruksanvisningen, dvs kutter slangene helt rett og presser de helt inn, så vil du nok ikke oppleve det å få lekkasje med det settet. Monterte ett sett på 10min, og det har enda ikke lekket en dråpe på 2 uker.

WaterChill er ikke "the ULTIMATE vannkjøling" men det er langt fra det dårligste, og er du ny innen vannkjøling, er det settet perfekt for deg.

Lenke til kommentar

Takker for svar så langt, valget står mellom nye høytalere eller vannkjøling for meg..

Har et chieftech midi tower som er temmlig fult..

Har noen forslag til hvordan jeg kan få 120 mm viften med radiator inn i kabinettet mitt?

Lenke til kommentar
jeg har 2x cd-rom så jeg setter de i det nederste sporene og setter radiatoren åppå da ofrer jeg 2 x 5,25 brønner men har ikke bruk for dem så  :yes:

Det blir et problem hos meg, jeg har 1 dvd rom og 1 cd brenner, zalman viftestyring og en brønn som jeg har borret hull i og satt inn brytere til cathodelysene i.. Så har egentlig ikke noen 5,25 brønner ledige.. :(

Tenkt på å sette den nederst i kabinettet..

EDIT : Kom på at zalman viftestyringa ikke tar noe særlig plass, og at den brønnen jeg bruker til brytere tar jo heller ikke noe særlig plass (det jeg mener er at de er korte). Så jeg kan jo egentlig sette viftestytinga i den øverste og den modda i den nest øverste og så sette radiatoren litt lenger inne i kabinettet.

Er lufta som kommer gjennom radiator veldig varm?

Endret av Sh4d3y
Lenke til kommentar

Prøvde waterchill på min P4 2.4GHz.. ble ikke noe 'kaldere' etter at jeg monterte det.. lå fortsatt på rundt 40 grader.. samme gjorde jeg med zalman al-7000 eller hva den heter..

Bråket IKKE mindre heller,fordi man må ha luftgjennomstrømning i kabinettet, ergo man kan ikke fjerne vifter forran og bak.

Medfølgende 12x12cm vifta bråket, selv på 7v! (ja, jeg har gode ører:P)

Etter ca 2 måneder tok det dunken.. pumpa stoppa på mystisk vis, og jeg skjønte ikke hvorfor pc'n min ble så jævlig treig.. kanskje det var fordi prosessoren ble klokka ned til 20MHz.. who knows.. :ermm:

lurer på om jeg skal gidde å sende det tilbake.. er det mulighet for at jeg får penga tilbake?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...