Redaksjonen. Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Ny smell for Polestar: Logoen er for lik Citroëns, og forbys Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Tullete av Citroën. Forvirre kjøpere , til å tro de kjøper en Citroën , right. Tror heller de så en mulighet til å gjøre det vanskelig for en ny konkurrent i dems marked. Ja ,Polestar forbys i Frankrike i kun seks måneder i tillegg til bøter. Snur man på det har faktisk Citroën kopiert Volvo sin V logo(emblem) og satt to slike over hverandre. 9 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Helt idiotisk. Logoene er totalt forskjellige, Dette er fransk proteksjonisme på det verste. Slik foretningspraksis er ikke jeg fan av. Det blir ikke flere Citroën her i familien. 5 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Citroën logoen er faktisk ikke slik som atrikkelbildet. Tydelig differensiert V Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Totalt uproduktivt. Advokater som lager jobb til andre advokater + journalister og logodesignere. Kundene har ingenting igjen for pengene som brukes på dette pisset. 3 2 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Rart hvis det er Citroen logoen de sammenligner med, vil nesten tro det er noe feil i oversettelsen, eller mangler noe. Ville trodd det var Citroen sitt undermerke DS sin logo de saksøkte for. De er mye likere. 5 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 AndersT2 skrev (15 minutter siden): Rart hvis det er Citroen logoen de sammenligner med, vil nesten tro det er noe feil i oversettelsen, eller mangler noe. Ville trodd det var Citroen sitt undermerke DS sin logo de saksøkte for. De er mye likere. Enig. Tenkte også dette: 5 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 AndersT2 skrev (15 minutter siden): Rart hvis det er Citroen logoen de sammenligner med, vil nesten tro det er noe feil i oversettelsen, eller mangler noe. Ville trodd det var Citroen sitt undermerke DS sin logo de saksøkte for. De er mye likere. Det er DS Automobiles sin EV satsing og spesielt i Kina skoen kanskje trykker for PSA/Citroën ifr det som nevnes her : https://driving.ca/polestar/auto-news/news/citroen-takes-polestar-to-court-over-too-similar-logo-design 1 1 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Bra av Citroën, slik at ikke noen som egentlig skulle kjøpe en Polestar ender opp med en Citroën ;-) 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 (endret) Hent elementer fra logoen til Nato, så kan ballen legges død. En sirkel delvis utenfor/bak vinklene/stjerna, så tar man ikke feil, selv ikke med rødvinsmussede franske øyne... Endret 15. november 2020 av Snowleopard tekstformatering 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Solkorset er ledig? Obs bør snues rett vei Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Jeg får min Polestar 2 snart, kan jeg modifisere logoen selv eller kommer det en representant fra Sittrøveen og fjerner den? 3 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 fwj__ skrev (35 minutter siden): Jeg får min Polestar 2 snart, kan jeg modifisere logoen selv eller kommer det en representant fra Sittrøveen og fjerner den? Om du leste artikkelen og fikk med deg poenget, så er det altså Polestar som må fjerne logen om de skal selge biler i Frankrike. Hverken du eller Citroên/PSA kommer og fjerner noen logo på din norskkjøpte bil. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 De kan bruke sin forrige logo , hadde slik foran og bak på min V60 . Men den er veldig liten da. Og racing cyan farge skal de jo nåmere distansere seg fra da tidligere polestar racing nå fortsetter som "Cyan racing" . 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Bare å la være å selge Polestar i Frankrike Sikkert ikke så mange som vil kjøpe den der uansett, de har jo Citroen.. Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 alle franske biler er møkk, ingen vil vel bli sammenlignet meddem. Lenke til kommentar
chrisbt Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 For å unngå mulighet for forvirring bør vel det franske forsvaret kreve forbud mot at andre enn militært personell av riktig grad (Sergent / Maréchal des logis / Caporal / Brigadier) har lov til å benytte seg av Citroen biler. Alternativt at Citroen krever distinksjonene for disse gradene endret, så ikke forbrukere skal villedes til å tro at slikt personell representerer Citroen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Kjetil Sandal skrev (1 time siden): alle franske biler er møkk, ingen vil vel bli sammenlignet meddem. Bugatti er ikke så aller verst egentlig, men litt uoppnåelig for de fleste. (Eid av VW for tiden, men til salgs for de som har lyst) Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 "Retten er enig i at v-ene som former den svenske polarstjernen kan forvirre forbrukerne, " Hvordan kan ett par dresskledde tusseladder påstå med overlegg at dette forvirrer brukerene når brukerne bare latterliggjør slike dommer. Dette er for det første sløseri med rettsstatens tid og resurser og det er ett hån mot forbrukere. Ikke føraste gang rettsinstanse og advokat poder forvirrer brukerne med slikt pjatt. Kanskje de skulle forbys? Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Det er ikke første gang en nasjonal rettsinstans har dømt til fordel for den bedriften som er basert i det landet, selv om sakens fakta ser ut til å gå i favør av den utenlandske bedriften, og det er nok ikke siste gang heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå