Gå til innhold

Hva er ok pris?


Sharpings

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg hadde gjort var å vente til power kjører supertilbud i desember og kjøpt en helt ny. De går for 8000kr nye full pris så da settes de ned til 6400kr om du handler med DnB MasterCard. 
 

iphone xs er relativt kostbar å bytte batteri på. Nå er den 2år gammel så batterier har allerede fått seg ganske mange sykluser så om hun skal ha telefonen i 2-3år til må en enten belage seg på å bytte batteri eller lade oftere. Kjøper du nytt har du bra batteri i 4år pluss minus litt for bruk/lading. 
 

edit: ser ut som en må ut med 3500-4000 eller rundt der, legg inn 1500kr i batteribytte så sparer en kun 1000-1500kr på å handle noe som er brukt mye i 2-3år. Du kan jo også vurdere en iPhone 12 mini og ikke komme ut så langt unna i pris, men få flere generasjoner nyere telefon. 

Endret av minim
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
4 hours ago, minim said:

Det jeg hadde gjort var å vente til power kjører supertilbud i desember og kjøpt en helt ny. De går for 8000kr nye full pris så da settes de ned til 6400kr om du handler med DnB MasterCard. 

DNB-rabatten på iPhone, Samsung og Huawei gjelder kun hvis man inngår avtale om 12-måneders abonnement.

Hvorfor vil hun ha XS? Modellen er over 2 år gammel, og både 11 og 12 er bedre. Jeg kjøpte en (helt ny) XS 64 på Elkjøp for ca 1 år siden, og betalte 6500, så 8000 nå må være en dårlig deal.

Lenke til kommentar
Slettet-fsaSP0zV skrev (6 minutter siden):

DNB-rabatten på iPhone, Samsung og Huawei gjelder kun hvis man inngår avtale om 12-måneders abonnement.

Hvorfor vil hun ha XS? Modellen er over 2 år gammel, og både 11 og 12 er bedre. Jeg kjøpte en (helt ny) XS 64 på Elkjøp for ca 1 år siden, og betalte 6500, så 8000 nå må være en dårlig deal.

Det er feil. Det er ingen bindingstid ved kjøp av telefon med Telenor abo. 

Lenke til kommentar
Slettet-fsaSP0zV skrev (9 minutter siden):

DNB-rabatten på iPhone, Samsung og Huawei gjelder kun hvis man inngår avtale om 12-måneders abonnement.

Hvorfor vil hun ha XS? Modellen er over 2 år gammel, og både 11 og 12 er bedre. Jeg kjøpte en (helt ny) XS 64 på Elkjøp for ca 1 år siden, og betalte 6500, så 8000 nå må være en dårlig deal.

Apple iPhone XS 256GB

ganske utrolig du lever med 64 GB med noen spill,musikk og video holder det neppe lenge.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (40 minutter siden):

Apple iPhone XS 256GB

ganske utrolig du lever med 64 GB med noen spill,musikk og video holder det neppe lenge.

Nå er det ikke alle som trenger spill og video på telefonen. Jeg har 64GB, hadde det på forrige modell også. Når jeg byttet telefon hadde jeg fortsatt over 40GB ledig til tross for at jeg har en del apper og musikk lagret.

Elsker når folk skal «bestemme» hva som er nok lagring og ikke for andre 😅

Endret av brukernavn331
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sitat

Nå er det ikke alle som trenger spill og video på telefonen. Jeg har 64GB, hadde det på forrige modell også. Når jeg byttet telefon hadde jeg fortsatt over 40GB ledig til tross for at jeg har en del apper og musikk lagret.

Da er du heldig hos meg med android er 64 gb så lite at selv 128gb er for lite, hadde selv 256 gb men synd det er så dyrt.

Lenke til kommentar
Slettet-fsaSP0zV skrev (2 timer siden):

DNB-rabatten på iPhone, Samsung og Huawei gjelder kun hvis man inngår avtale om 12-måneders abonnement.

Hvorfor vil hun ha XS? Modellen er over 2 år gammel, og både 11 og 12 er bedre. Jeg kjøpte en (helt ny) XS 64 på Elkjøp for ca 1 år siden, og betalte 6500, så 8000 nå må være en dårlig deal.

Selvfølgelig er 11 og 12 bedre, men jeg kan ikke sløse så veldig med pengene. Så derfor prøver jeg meg på bruktmarkedet. Og forskjellen mellom XS og 12 er ikke så stor. 
 

Er 4000 for mye?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
6 hours ago, minim said:

Det er feil. Det er ingen bindingstid ved kjøp av telefon med Telenor abo. 

Unntaket er Telenor. For de andre operatørene må man inngå avtale med bindingstid for å få DNB-rabatten. Så helt feil er det ikke, jeg valgte å ikke ta med alle detaljer. 

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
6 hours ago, LMH1 said:

anske utrolig du lever med 64 GB med noen spill,musikk og video holder det neppe lenge.

64 holder i massevis for mange. Meg inkludert, jeg bruker ca 33 av mine 64 GB. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
4 hours ago, Sharpings said:

Er 4000 for mye?

Jeg ville fulgt med på Outlet hos power og elkjop, heller en privatmarkedet. Da får du kanskje en demoenhet, men du får reklamasjonsrett fra din kjøpsdato. 4000 for en fin XS er greit da. 

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Slettet-fsaSP0zV skrev (16 minutter siden):

Unntaket er Telenor. For de andre operatørene må man inngå avtale med bindingstid for å få DNB-rabatten. Så helt feil er det ikke, jeg valgte å ikke ta med alle detaljer. 

Tja, du skriver "gjelder kun hvis man inngår avtale om 12-måneders abonnement". Er ikke det direkte feil når telenor ikke har bindingstid på sine abo? Er minst like viktig å påpeke at det er feil som å nevne 12mnd binding som en bakdel når den bakdelen ikke er der ved kjøp av telefon med telenor nytegning/videreføring. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...