alex100 Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hei. Jeg har et ganske gammelt, men lite Asus slot 1 hk og en Intel Celeron 333mhz. Siden hk'et er så lite tenkte jeg at jeg kunne laget et lite kabinett til den også. Jeg har veldig lyst å sette inn et tv-kort og Audigy lydkortet mitt i, og få brukt den som multimedia maskin der jeg kan se tv og høre på musikk. Alt jeg trenger å kjøpe da er bare noen treplater og noen høgtallere (rundt 500 kroner). Jeg finner sikkert en gammel skjerm også. Hadde jo vert veldig hyggelig. Men spørsmålet er om dere tror den maskinen som består av følgende specs kan brukes til å se på tv ved hjelp av et tv-kort, og til å høre på musikk på? Asus VB-601 Intel Celeron 333mhz 128 eller 256 pc100 sdram. 8GB (sangene skal spilles fra en server) Audigy Player Tv-kort Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Hvilket OS rekommanderes å bruke? Windows 98? Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hvilket OS rekommanderes å bruke? Windows 98? Linux Gentoo Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Hvilket OS rekommanderes å bruke? Windows 98? Linux Gentoo Men så må jeg også ha støtte for driverene til både hk, skjermkort, lydkort og tv-kortet da. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 nå har ikke jeg så mye peiling på tv-kort med det er jeg nokså sikker på at den støtter. har nok støtte for alt det der ja (jeg har ikke peiling på tv-kort men har nok støtte for det også) Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Ok. Finner jeg en liste over støttede komponenter til Gentoo en plass? Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 gentoo er linux, bare se om du finner støttende komponenter til linux. google er f.eks et sted der du kan finne slikt. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Ok. Men tror dere selve maskinen vil klare oppgavene? Edit: Tenker da på specs. Endret 6. januar 2004 av alex100 Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 ja burde egentlig ikke være noe problem! Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 For å spille video er den i svakeste laget. Men det kan godt være det går bra. Jeg bruker end GNU/Linux løsning med freevo. Freevo anbefaler 400-500Mzh. Sjekk: http://www.unik.no/~andreto/jukebox/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå