aklla Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 For ca 4 år siden kjøpte jeg ett Personal Cloud 2 Bay, med 2x3TB disker. Den ene disken har nå gått og jeg skulle bort til elkjøp for å reklamere, men så påstår de det bare er 2 års reklamasjon. Det må da være 5 år mener jeg, ett NAS eller en disk må mannda forvente holder vesentlige lenger enn 2 år. Men hvem har rett? Og evt hva gjør jeg videre? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Fem års reklamasjonsrett, så sant du ikke har brukt dem til bowlingkuler... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. november 2020 Forfatter Del Skrevet 14. november 2020 Men hvordan overbeviser jeg elkjøp om det? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Mange som ikke forstår forskjellen på garanti og reklamasjon Det er sikkert 2 års garanti, men du har 5 års reklamasjon Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. november 2020 Forfatter Del Skrevet 14. november 2020 Selger sa 2 års reklamasjon, ikke garanti. Jeg vet veldig godt forskjellen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 aklla skrev (Akkurat nå): Selger sa 2 års reklamasjon, ikke garanti. Jeg vet veldig godt forskjellen. Som er poenget mitt Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. november 2020 Forfatter Del Skrevet 14. november 2020 At selger ikke vet forskjellen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. november 2020 Forfatter Del Skrevet 14. november 2020 Takk, men hvordan går jeg frem? Kanskje greit å sende epost til elkjøp for å få det bekreftet? Ikke vært borti noe slikt som dette før.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. november 2020 Forfatter Del Skrevet 14. november 2020 Kontaktet nå elkjøp sentralt for å få de til å sjekke ut, greit det er best å ta det enkelt, pluss at det er enklere å ta det med forbrukerrådet om jeg har det skriftlig Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Har samme NAS, og for noen måneder siden så døde en disk. Dustin Home var veldig grei og sendte meg bare en ny disk som jeg byttet selv. Er jo 5års reklamasjon. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/elektronikk/ Quote Du kan klage i to eller fem år dersom du har kjøpt noko av ein profesjonell seljar (forbrukarkjøpslova). Kor lenge du kan klage, avheng av kor lenge tingen er meint å vare ved vanleg bruk. PC og mobiltelefon er eksempel på varer med fem års klagefrist. Elkjøp er notorisk dårlig på support. I de siste årene har jeg fått mye bedre service hos Power faktisk Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 NAS er vist regnet som en portabel harddisk i deres øyne.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 2 minutes ago, aklla said: NAS er vist regnet som en portabel harddisk i deres øyne.. Høres litt søkt ut altså.. En NAS er jo den minst portable harddisken man har. Står jo som oftest i ro i hele sin levetid. Dustin var som sakt veldig grei på dette. Jeg kunne sende den inn til dem, eller de kunne bare sende meg en ny disk som var en enklere løsning for begge parter. Så jeg valgte det siste og NAS'en var oppe å gikk igjen etter noen dager. Bare å stå på ditt. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 At ett NAS er i kategori som "portabel disk" er jo latterlig, enten er fyren på support flau over eposten eller så har fyren aldri hørt om hva ett NAS er. NAS er vel ett av de minst portable lagringsmediene ja, det krever kablet nettverk og kun tilgjengelig over nettverk, samt en fysisk størrelse som gjør det veldig knotete å dra med seg. Samt reklamerer de jo med "cloud storage", som jo er det motsatte av å måtte dra med seg ting fysisk. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Vedkommende aner sikkert ikke hva det er 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 Håper det. Kompetanse og support er vel gjerne ting som sjeldent hører sammen hos slike kjeder.. Men sender til forbrukerrådet i morgen 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 Axefjord skrev (På 14.11.2020 den 22.50): Elkjøp er notorisk dårlig på support. I de siste årene har jeg fått mye bedre service hos Power faktisk Pleier jo stort sett aldri å handle der rett og slett av den grunnen ja. Men dette var noe black-friday eller lignende tilbud som var veldig billig. Betalte sånn 1600 for 6TB NAS, eller i praksis 3TB om man har raid 1, som man jo absolutt bør.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 20 minutes ago, aklla said: Pleier jo stort sett aldri å handle der rett og slett av den grunnen ja. Men dette var noe black-friday eller lignende tilbud som var veldig billig. Betalte sånn 1600 for 6TB NAS, eller i praksis 3TB om man har raid 1, som man jo absolutt bør.. Betalte og noe slikt. Var fantastisk tilbud på den en periode. Kjører min i Raid 0 😅 har en ekstern disk jeg kjører backup til så kan benytte all plassen. Så den berga meg når min havarerte. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 Har nå en 4-bay NAS som jeg egentlig bruker, så er egentlig ikke lei meg for at det røk, stått stort sett ubrukt. Men fortsatt syntes jeg det er veldig feil med kun 2 års reklamasjon, så tar det videre. Har jo fint lite å tape på det uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå