Kizza89 Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Syntes maskinen gidde ifra seg ganske mye varme så sjekket cpu tempen og det viste seg at den ligger på 70-80 grader når jeg kun har skriveborde oppe og går over 100 grader når jeg spiller. Jeg har vannkjøling og prøvde å støvsuge radiatoren og viftene. Jeg kjente også på slangen for å kjenne om det var vann sirkulasjon i den og følte jeg kjente det. Jeg legger med et vedlegg som kanskje kan hjelpe for å finne ud hva i all verden kan være gale. I følge corsair programmet så fungerer også pumpen til cpu kjøleren. Jeg prøvde også å skru alt av vifter på maks men så ingen temperatur forskjell. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Har du koblet den til ordentlig? Med kjølepasta og ordentlig skrudd i slik at det er kontakt mellom cpu overflaten og kjøleren? Lenke til kommentar
Kizza89 Skrevet 13. november 2020 Forfatter Del Skrevet 13. november 2020 Quakecry skrev (Akkurat nå): Har du koblet den til ordentlig? Med kjølepasta og ordentlig skrudd i slik at det er kontakt mellom cpu overflaten og kjøleren? kjøpte den ferdigbygget fra multicom for noen år siden. Skrudde den nettopp av og på igjen og stramte den skikkelig. Kan kjølepasta "gå ut på dato" ? Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Den kan tørke inn ja. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Er radiator montert i fronten av kabinett med slangene tilkoplingene oppe? Lenke til kommentar
Kizza89 Skrevet 13. november 2020 Forfatter Del Skrevet 13. november 2020 Kryptodebunker skrev (Akkurat nå): Den kan tørke inn ja. Ok stikker innom power eller noe i morgen da kjøper, så fyrer jeg på et nytt lag og ser om det hjelper. Men kan det hjelpe med temperaturen i så stor grad uansett? Lenke til kommentar
Kizza89 Skrevet 13. november 2020 Forfatter Del Skrevet 13. november 2020 Maxopp skrev (Akkurat nå): Er radiator montert i fronten av kabinett med slangene tilkoplingene oppe? Den er koblet til i toppen med slangene nedover Lenke til kommentar
El burro Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Vannkjølerne fra Corsair kommer med ferdig påsmurt kjølepasta som ikke er spesielt bra så det er stor fare for at den tørker ut etter noen år, jeg har dårlig erfaring med kjølere fra Corsair siden to tok kvelden på under tre år. På den siste kjøleren jeg hadde så var gummien innvendig i slangene gått i oppløsning, det førte til at kjøleribbene på kopperplaten ble tette. 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 (endret) Det er to ting jeg tror det kan være: 1: Gammel og tørket kjølepasta 2: Støv som hindrer luften i å passere radiator-finnene. (dette har du allerede gjort noe med) Du bør dessuten ikke ta av og på blokka (den som ligger over CPU) uten å bytte ut kjølepastaen, for da kommer det luft mellom som ødelegger den varmeledene egenskapen kjølepasta har. Endret 13. november 2020 av Thor. 1 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 (endret) Kizza89 skrev (9 minutter siden): Ok stikker innom power eller noe i morgen da kjøper, så fyrer jeg på et nytt lag og ser om det hjelper. Men kan det hjelpe med temperaturen i så stor grad uansett? Ja hvis det ikke er kontakt mellom CPU og kjøleblokk får du høy temperatur. https://www.power.no/data-og-tilbehoer/datakomponenter/vifter-e-kjoeling/pl-1937/ Ville kjøpt en vifte også tilfelle vannkjøling ødelagt. Endret 13. november 2020 av Kryptodebunker Lenke til kommentar
Kizza89 Skrevet 14. november 2020 Forfatter Del Skrevet 14. november 2020 Tørket av den gamle kjølepastaen og fyrte på et nytt lag. Ser ut som det gjorde jobben. Tusen takk for hjelp folkens! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå