Gå til innhold

Nordmenn elsker radio. Nå vil Sonos ta betalt for bedre lydkvalitet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har de siste 10 år ikke lenger behov for å spille musikk fra strømmetjenester eller fra USB-enhet i bilen. Med såpass mange radiokanaler (forstår ikke at det er marked for så mange i lille Norge) finner jeg alltid noe som passer, eller så blir det å bla igjennom 10-12 favorittstasjoner (av de ca 30 man får).

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
10 hours ago, plankeby said:

Jeg har de siste 10 år ikke lenger behov for å spille musikk fra strømmetjenester eller fra USB-enhet i bilen. Med såpass mange radiokanaler (forstår ikke at det er marked for så mange i lille Norge) finner jeg alltid noe som passer, eller så blir det å bla igjennom 10-12 favorittstasjoner (av de ca 30 man får).

Hyggelig at noen lytter på milliardprosjektet til staten og p4. Vi andre som ikke har behov for å lytte som betaler for gildet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hyggelig at noen lytter på milliardprosjektet til staten og p4. Vi andre som ikke har behov for å lytte som betaler for gildet.

De som lytter betaler mer enn de som ikke lytter gjennom at de faktisk hører på reklamen som finansierer sendingene hos de private aktørene.

Personlig syns jeg det funker greit med DAB+. Jeg har ikke nok kunnskap til å kunne si hva som er bedre av det ene eller det andre (jeg oppfatter at det mest dreier seg om hva som er best av IP-basert radio og DAB/DAB+?), men DAB+ funker altså for meg. Vet ikke mye om hvordan det er andre steder enn der jeg bor selv, men jeg opplever at lydkvaliteten på NRKs hovedkanaler (P1, P2 og P3) er god.

Har ikke hørt så mye på P4 og Radio Norge da jeg ikke liker spillelistene de bruker, men et par av de mindre kanalene har jeg hørt på. Der opplever jeg lyden som unødvendig dårlig. Det har gjerne noe med hvor mye båndbredde de kjøper/tildeles å gjøre.

Og, til slutt; jeg savner IKKE FM.

Så til tema; for min egen del ser jeg per nå INGEN grunn til å skulle betale noe ekstra for å høre på en radiokanal via Sonos (har Sonos "overalt" i huset) så jeg er spent på hva de ser for seg å tilby som skal forsvare at det koster penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...