Odd R. Valmot Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Nordmenn elsker radio. Nå vil Sonos ta betalt for bedre lydkvalitet Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 (endret) Jeg har de siste 10 år ikke lenger behov for å spille musikk fra strømmetjenester eller fra USB-enhet i bilen. Med såpass mange radiokanaler (forstår ikke at det er marked for så mange i lille Norge) finner jeg alltid noe som passer, eller så blir det å bla igjennom 10-12 favorittstasjoner (av de ca 30 man får). Endret 13. november 2020 av plankeby Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 10 hours ago, plankeby said: Jeg har de siste 10 år ikke lenger behov for å spille musikk fra strømmetjenester eller fra USB-enhet i bilen. Med såpass mange radiokanaler (forstår ikke at det er marked for så mange i lille Norge) finner jeg alltid noe som passer, eller så blir det å bla igjennom 10-12 favorittstasjoner (av de ca 30 man får). Hyggelig at noen lytter på milliardprosjektet til staten og p4. Vi andre som ikke har behov for å lytte som betaler for gildet. 1 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Liker å lytte på radio, dab passer meg bra. At ting har kostet, og kommer til å koste blir ikke bedre av å boikotte det man får igjen. Får tross alt mere igjen med dab enn diverse feilinvesteringer og havarier som skjer, dyrt det å. Og det slutter aldri... Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Det er mange grunner til at Norge kalles annerledes-landet. DAB er en av de. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Er irriterende at det ble byttet innsamlingsmetode for lyttertall etter at DAB ble innført og de fikk 500.000 ekstra lyttere over natten. Hadde vært fint med tall som viste fortsatt nedgang fra år til år. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 (endret) Abel46 skrev (7 timer siden): Det er mange grunner til at Norge kalles annerledes-landet. DAB er en av de. Og elbiler 😊 Ja, vi har vært tidlig ute med å ta i bruk ulik ny teknologi. Endret 15. november 2020 av plankeby Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Lenge siden jeg har hørt på radio privat Har kun FM hjemme og i bilen Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Hva har DAB og radio i bil med Sonos Radio å gjøre? De kommer kun til Sonos enheter som en internet radio stasjon, og ikke vanlig radio. Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Hyggelig at noen lytter på milliardprosjektet til staten og p4. Vi andre som ikke har behov for å lytte som betaler for gildet. De som lytter betaler mer enn de som ikke lytter gjennom at de faktisk hører på reklamen som finansierer sendingene hos de private aktørene. Personlig syns jeg det funker greit med DAB+. Jeg har ikke nok kunnskap til å kunne si hva som er bedre av det ene eller det andre (jeg oppfatter at det mest dreier seg om hva som er best av IP-basert radio og DAB/DAB+?), men DAB+ funker altså for meg. Vet ikke mye om hvordan det er andre steder enn der jeg bor selv, men jeg opplever at lydkvaliteten på NRKs hovedkanaler (P1, P2 og P3) er god. Har ikke hørt så mye på P4 og Radio Norge da jeg ikke liker spillelistene de bruker, men et par av de mindre kanalene har jeg hørt på. Der opplever jeg lyden som unødvendig dårlig. Det har gjerne noe med hvor mye båndbredde de kjøper/tildeles å gjøre. Og, til slutt; jeg savner IKKE FM. Så til tema; for min egen del ser jeg per nå INGEN grunn til å skulle betale noe ekstra for å høre på en radiokanal via Sonos (har Sonos "overalt" i huset) så jeg er spent på hva de ser for seg å tilby som skal forsvare at det koster penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå