Gå til innhold

AMD skjermkort for crysis remasted?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva slags skjermkort som gir tilsvarende ytelse som GTX 1080 TI?

For syns Doom enternal er bedre på R9 280x  eller RX 570 uten å vite hvorfor spillet nesten blir uspillbart på dette med maks?

Grafikken blir nesten som å spille med intel kort Blir dårligere grafikk en nvidia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skuffende med svar, fant ut her med r9 290x nyeste driver gir det rundt 25 eller mindre FPS mot ca 40 på GTX 1080 TI.

Så forstår ikke hvorfor det skulle gi bedre ytelse her? for var dårligere før usikkert om snø er mere krevene ytelse?

Edit fant ut setter man alt til midium SMAA til 1x blir bildet bedre og man får 60 FPS er det feil ved spilllet for rart bildekvaliten er dårligere på mere? Eller er det fordi skjermkortet ikke klarer bedre? syns også GTX 1080 gir dårlig bilde men amd er ennå verre.crysis remaster.png

crysis remaster2.png

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (2 timer siden):

2080 tilsvarer 1080 TI. Eventuelt 2070 Super.

Nærmeste fra AMD er 5700XT. Men det endrer seg med nye skjermkort i morgen

Men er det særlig løft i ytelse med 2080 TI? for syns ikke bildekvaliten er særlig bra, men vet ikke hvordan det er siden hjelper lite med 4k\8k støtte når grafikken er så dårlig.

Må jo huske dette er dx 10 som kom i vista. Muligens det er noe pusset opp med windows 10 støtte dagens skjermkort støtter dx 12 ultimate. Så er neppe 100% optimalisert for det.

908413681B795D2C2B4E870BA4B6B4009694D364

prometheus06_1279.jpg

Nå er jeg ikke ekspert i spill utvikling men hadde spillet brukt nyeste teknologi ville det sett ut.

1d018934e5bc7c56ef197c30b4ea37c6.jpg

Fra skyline.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (10 minutter siden):

2080 ti gir ca 30 % mer ytelse enn 1080 ti. 5700xt er svakere enn 1080 ti.

Kan umulig være crysis remaster du snakker om her, generielt ytelse kanskje, men er usikker hva årsaken til dårlig bildekvalitet i ark survival evolved og crysis remaster på amd kort. Om det er optimalisering eller eldre grafikkmonitor gir dårligere ytelse på eldre kort?

Lenke til kommentar

Jeg har 1080ti og ingen problemer med å spille det originale Crysis i 4K med alle grafikkinnstillinger utenom AA og motion blur på max, spillet ser veldig bra ut og kanskje bedre enn Remastered. Har forøvrig i9 9900K som er overklokket til 5.0GHz så det er mulig det også hjelper noe.

Hvis du sliter med høy temperatur på grafikkortet ditt så er det kanskje på tide å bytte kjølepasta, kortet mitt er tre år gammelt og det begynte å få dårlig ytelse. Etter at jeg byttet pasta så sank temperaturen med 20°C under spilling og kortet klokker seg opp til 2025MHz uten problemer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
El burro skrev (På 20.11.2020 den 19.46):

Jeg har 1080ti og ingen problemer med å spille det originale Crysis i 4K med alle grafikkinnstillinger utenom AA og motion blur på max, spillet ser veldig bra ut og kanskje bedre enn Remastered. Har forøvrig i9 9900K som er overklokket til 5.0GHz så det er mulig det også hjelper noe.

Hvis du sliter med høy temperatur på grafikkortet ditt så er det kanskje på tide å bytte kjølepasta, kortet mitt er tre år gammelt og det begynte å få dårlig ytelse. Etter at jeg byttet pasta så sank temperaturen med 20°C under spilling og kortet klokker seg opp til 2025MHz uten problemer.

Nå er vel ikke spillet ekte 4k spill så tviler på du merker særlig forskjell. Er ikke tempraturen som er problemet er dårlig FPS særlig når man setter alt til maks, er lite forskjell syns nesten det er bedre å sette grafikk instillingene til middels får bedre bildekvalitet og spillet gir bedre FPS uten å forstå hvorfor, er vel dårlig grafikkmotor mistenker jeg.

Har ikke testet remasted med 4k men mistenker det er lite å hente.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...