tj96 Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 hei. har en 450 2008 modell stående utenfor huset her, ikke registrerbar. tenker å forsikre den for tyveri og brann kan den regnes som innbo hvis den ikke står i låst garasje? den står låst med stålvaier og hengelås rundt nedløpsrøret til takrenna. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg vil tro dette er dekket av innboforsikring, men det er noe du kan spørre forsikringsselskapet ditt om. Jeg ser heller ikke helt hvorfor du ønsker å forsikre en sånn. Regner med det er snakk om en 12 år gammel motorcross-sykkel eller noe sånt. De har jo ikke allverden verdi i utgangspunktet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Med vanlig stålvaier og rundt et vanlig nedløsprør så vil jeg si den knapt er symbolsk låst. Et par polakker vil sikkert bruke kanskje... 30 sekunder på å få den inn i varebilen sin? Lenke til kommentar
tj96 Skrevet 13. november 2020 Forfatter Del Skrevet 13. november 2020 13 minutes ago, MailMan13 said: Jeg vil tro dette er dekket av innboforsikring, men det er noe du kan spørre forsikringsselskapet ditt om. Jeg ser heller ikke helt hvorfor du ønsker å forsikre en sånn. Regner med det er snakk om en 12 år gammel motorcross-sykkel eller noe sånt. De har jo ikke allverden verdi i utgangspunktet. sykkelen er verdt rundt 25 tusen...? 5 minutes ago, sedsberg said: Med vanlig stålvaier og rundt et vanlig nedløsprør så vil jeg si den knapt er symbolsk låst. Et par polakker vil sikkert bruke kanskje... 30 sekunder på å få den inn i varebilen sin? jeg vet, derfor jeg vil forsikre.. beste muligheten jeg har Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 (endret) Vil tro forsikringsselskapene vil kreve noe litt bedre enn litt hyssing rundt et tynt blikkrør. Har du fjell, mur eller asfalt f.eks. kan du slå ned en sånn ring-bolt eller hva det heter og bruke en FG-godkjent lås. Edit: Det vil selvsagt ikke være 100% sikkert men det kan forsinke tyvene så mye at de kanskje heller kjører videre og tar en annen. Endret 13. november 2020 av sedsberg Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Stålvaiere, av tynne små tråder som er tvinnet sammen, klippes enkelt opp med knipetang. Stikk innom en jernvareforretning og kjøp kjetting, og lås det fast med denne bøylelåsen: https://www.clasohlson.com/no/Masterlock-Street-Fortum-bøylelås/p/31-5253 Da må de ha litt mer grundig verktøy for å få det opp. Prøv å fiks en bevegelsesaktivert alarm samtidig. Har ikke brukt det før men det bør vel finnes. Lenke til kommentar
tj96 Skrevet 13. november 2020 Forfatter Del Skrevet 13. november 2020 gikk litt fort i svingen her, har denne "stålvaieren" https://www.clasohlson.com/no/Låsewire/p/34-8687 alikavell ikke veldig vanskelig å klippe opp nei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå