Gå til innhold

Hovedkort til helvete?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg nytt kabinett (SLC Servertower "Prism Silver").

Uansett, så la jeg over alt til det nye. Og når jeg skrudde på maskinen sto det: System fan failure, PC may overheat.

så jeg tenkte: va ****?! og skrudde den av og på igjen på nytt. den samme beskjeden kom igjen. jeg restarta den igjen og vips. svart skjerm. og det har det vert siden. og etter en liten stund skrur den seg av.

er det hovedkortet som har gått til helvete?

Hjelp meg!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OJOJ!! Har du kobla til CPU - vifta skikkelig? Gå over ALLE tilkoblinger én gang til... har "mista" harddisker pga at kabelen umerkelig ble dratt litt opp ved roting inni kassa - det så OK ut, men...

IKKE skru på før du har sjekka det enda en gang!

Lenke til kommentar

Er det MSI K7T 266A hovedkort? De måler turtall fra CPU vifta og kommer med den feilmeldinga om vifta ikkje har giver, eller er kobla til strømforsyninga.

Dette kan fikses med å oppdatere Bios til V3.2 eller nyere der alarmen kan disables. Ser en at vifta går kan en velge å la maskinen gå "uten vifte". Endel av disse korta er følsomme for turtall fra vifta, eg må ha over 2700 O/min ellers får eg beskjed om at vifta ikkje går - har skifta til Bios V3.3 og disabla alarmen.

Lenke til kommentar

Jeg har et gammelt fcpga hovedkort. Pentium III 600mhz prossesor og 384 MDSDRAM.

Alle viftene funka. utenom stømforsyning vifta. :smile:

ka kan ha skjedd?

maskinen er sånn tre år gammel.

strømfosyningen er relativ liten.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ability på 2002-03-07 10:01 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Ability på 2002-03-07 10:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...