Alex_Tc Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 (endret) Jeg kjører en daihatsu terios 2005 (bensin bil). Da tanken var nesten tom, kjørte jeg på nærmeste bensinstasjon og fylte blyfri 95 (har kvittering). Etter ca 1 km kjøring begynte bilen å bråke. Det blir særlig bråkete på over 2500 odreininger. Det høres ut som en av sylindere funker ikke; og lyden er høy som om det mangler eksospotte. Er det tilfeldighet at noe ble ødelagt akkurat da eller kan det være noe feil med bensin? Hva bør jeg gjøre? Update: took bilen til verksted. Det var fremre del av eksosen som har rustet så mye at den datt av. Etter reparasjon(ny del) av det går bilen som før. Endret 18. november 2020 av Alex_Tc Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Jeg tror ikke det kan være noe med bensinen. Kan det ha blitt lekkasje i eksosanlegget? Jeg ville satt bilen på verksted. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Hvis tanken var nesten tom før du fylte, så kan det ha blitt sugd opp rusk fra bunnen av tanken som kanskje har tettet filter, eller kommet i motor. Hva slags bil, og hvor gammel? 1 Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 mongojarle skrev (19 minutter siden): Hvis tanken var nesten tom før du fylte, så kan det ha blitt sugd opp rusk fra bunnen av tanken som kanskje har tettet filter, eller kommet i motor. Hva slags bil, og hvor gammel? Les førstepost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå