Redaksjonen. Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Det 52 år gamle Hercules-flyet «Ty» ser ut som det kommer rett fra fabrikken og er klar for nye oppdrag Lenke til kommentar
NULL Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Et spørsmål man stilte for en del år tilbake med tanke på at man så en del av disse bli bygget opp til brannfly: Burde Norge selv ha bygget et par slike om til dette formålet... Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Håper de har sjekket innfesting til vinger skikkelig slik at de ikke knekker rett av ved flykroppen slik det har skjedd flere ganger med gamle brannfly. Problemet er når vannlasten slippes raskt,da blir vingene utsatt for negativ G. Lenke til kommentar
Viggo Dahl Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Det flyet har jeg tatt i mot flere ganger på VTPvakt under førstegangstjenesten.Godt å se det lever videre og kan være nyttig for nye eiere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 (endret) Det er nok ikke mange deler på dette flyet som er 52 år gamle. Jeg har kjørt forbi basen i Tucson, AZ, mange ganger, og beundret de flotte flyene der fra veien. Endret 13. november 2020 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg tror ikke de sjekker innfesting til vinger skikkelig ved omsertifisering. Håper du har ringt inn til selskapet ACYBN18O, og ikke bare kommer med denne brannfakkelen på et lite forum i Noreg. 2 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 (endret) rosetta stoned skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke de sjekker innfesting til vinger skikkelig ved omsertifisering. Håper du har ringt inn til selskapet ACYBN18O, og ikke bare kommer med denne brannfakkelen på et lite forum i Noreg. Akkurat det jeg sa kan du se på you tube. C130 Hercules water bomber i California hvor begge vingene knekker helt inne ved skroget. Det har vært flere ulykker med C130 som brannfly. Var vel ett som styrtet i Australia nå i 2020. Begge Vingene knekker rett etter at vannet er sluppet ut av flyet i ulykken i 2001. Endret 13. november 2020 av ACYBN18O Lenke til kommentar
NULL Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Forresten interessant å se om flere av flyene beholdet navnet ditt (eller en engelsk variant av det). Interessant nok har jo selskapet allerede en Hercules som heter "Thor".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå