Smackeroo Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Jeg har installert både Windows 98SE og Windows XP på samme maskin (forskjellige partisjoner, selvsagt). Nå vil jeg imidlertid kvitte meg helt med Win98 og heller bruke VMWare for å kjøre det fra WinXP. Så vidt jeg forstår ligger imidlertid boot-innstillingene på Win98-partisjonen, siden jeg installerte Win98 først. Det jeg lurer på er rett og slett hva som vil skje hvis jeg formaterer den partisjonen nå? Vil maskinen bare boote rett inn i Windows XP uten å hente fram lista hvor jeg nå velger hvilket OS den skal starte, eller vil det bli noe rot? Lenke til kommentar
rwu Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) slett win98-mappa og program filer-mappa på 98-partisjonen fra xp.... i xp... h.klikk min datamaskin->properties->avansert->oppstart (bala blah -har eng win xp)... innstillinger->merk "microsoft windows xp(pro/home) /fastdetect... fjern krysset "time to display list of operating systems".... etter omstart kan du slette evt. filer som stammer fra win 98... (eks. c:\win386.swp).. men tipper mesteparten av win98 døde da du slette win98 og programfiler-mappene (som ovenfor) edit: du sletter selvsagt "program filer"-katalogen til windows98, på win98-partisjonen... Endret 4. januar 2004 av rwu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå