Hanhijnn Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Kajac skrev (16 timer siden): Renault Fluence? Ha ha, ja der har du en superbil. 😂 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Complexity skrev (14 timer siden): Synes interiøret ser veldig fransk ut.. Er det bare meg? Men penere enn ID.3\4 interiøret iallefall. Og spec messig virker den jo lovende. Interiøret minner nesten om en "concept-bil". Men det er det beste interiøret jeg har sett i en BMW noensinne. Jo, det gir også "franske" vibber. Håper dette er den linjen BMW har tenkt å legge seg på nå framover. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Hanhijnn skrev (1 time siden): Ha ha, ja der har du en superbil. 😂 Nå skrev jo Yessman ingenting om at det måtte være en superbil da. Bare at han likte store sedaner. Fluence er kun 23 centimeter kortere enn Model S, som han brukte som eksempel Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Tja. 400.000 kr og kapasitet til å trekke en 1200-1300kg tilhenger, så kan det hjelpe😎 Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Fint interiør, men du verden hvor upraktisk. Hva med oss som synes det er helt fint å spise softis med sjokoladestrø på i bilen? Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 StigVidar skrev (2 minutter siden): Fint interiør, men du verden hvor upraktisk. Hva med oss som synes det er helt fint å spise softis med sjokoladestrø på i bilen? Bare et problem første gangen 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Kajac skrev (20 minutter siden): Nå skrev jo Yessman ingenting om at det måtte være en superbil da. Bare at han likte store sedaner. Fluence er kun 23 centimeter kortere enn Model S, som han brukte som eksempel Ja det er ikke noe galt med størrelsen. Men rekkevidden er jo en vits. Er vel gode grunner til at Renault kuttet ut produksjonen av Fluence relativt tidlig. Vurderte den bilen (en kort stund) i 2013. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 StigVidar skrev (6 minutter siden): Hva med oss som synes det er helt fint å spise softis med sjokoladestrø på i bilen? Dere slipper ikke inn i bilen min i hvertfall... 😂 1 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Jeg syns bilen er fin hel frem til håndtaket på bakdøren og bakover..... Hva skjedde? Ser jo ut som en skikkelig forvokst pensjonistbil! En slags Nissan/Yaris/SSangyoung..... 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 StigVidar skrev (1 time siden): Fint interiør, men du verden hvor upraktisk. Hva med oss som synes det er helt fint å spise softis med sjokoladestrø på i bilen? BMW er jo ikke ukjent for å ha alternativer? Dette er nok topp-modellen med diverse opsjons utstyr som de krystall-knappene. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 (endret) oophus skrev (På 12.11.2020 den 11.25): BMW er jo ikke ukjent for å ha alternativer? Dette er nok topp-modellen med diverse opsjons utstyr som de krystall-knappene. Måten man lager bil på i dag gir jo gode muligheter til å forandre til dømes inputt systemene til sjåfør, fra helt mekanisk til «duppeditt» styring. + 100 000,- for et mer mekanisk og sporty oppsett ville ikke være urimelig i denne prisklassen. Her er også komt en del leverandører av påbyggings - plattformer (drivverk og batteri), er vel ikke det helt store problemet å ha identiske traverser (med drivverk) Front, Bak og H/V. Tror man kan få se mykje ad-hock løysinger kommende 10 år, elektrifisering innbyr jo til det. Det eg holder på å bygge: the MultiOceanVehicle (bobilbåt) er av over 30 år gamle greier (men eksisterte jo som hyllevare for vertfall 70 år siden). Tror nok man kan si det samme om dagens hyllevarer, det tar tid før potensialet blir tatt ut. Men som nevnt mulighetene er mange, formelen heter n! (komponent 1 x komponent 2 x komponent 3 osv), og «elektronikk» forenkler jo integrering. Nye matrialer, blandings-matrialer (kompositter) og produksjonsteknikker innbyr jo både til prototyping, småskala ( 1 % marked, < 100 000 pr år) og spesialutgaver. Svaret er bare fantasi, prototyping, å klare å motivere dei som har penger, og at dei faktisk klarer å få det organisert. Det er kun siste biten som svikter, noe som er kulturelt betinget. Eller skal vi si bunner i generell kunskapsløshet om «entreprenørskap», hos meg og deg i særdeleshet, og selvsagt om man skulle ha penger og godt med makt. Man kan si at når Vi ikke synest det å tabbe seg ut / gå på reva i en 1 - 3 forsøk i starten bare er supert / en fordel er det et symptom (symptomatisk) på vår forståelse / kultur. Endret 13. november 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 uname -l skrev (På 11.11.2020 den 19.27): Regner med at den fungerer siden den kommer i salg neste høst. Hvordan går det forresten med Tesla roadster som ble lansert i 2017 og som folk betalte mange hundretusen i depositum for? Kommer den dette tiåret? Du regner med at den fungerer? Men ingen har altså sett den i bruk? Roadster kommer nok når de har nok batterier til å kunne levere den. Men de har prioritert Model 3 fremfor alt annet, og nå er Model Y det som har hovedfokus for øyelikket. Men Roadster har jo vært i bruk som fungerende prototype(r), så man vet at den faktisk eksisterer, i motsetning til mange av disse "konseptbilene" som BMW og andre hele tiden driver og diller med. 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 hekomo skrev (4 minutter siden): Du regner med at den fungerer? Men ingen har altså sett den i bruk? Roadster kommer nok når de har nok batterier til å kunne levere den. Men de har prioritert Model 3 fremfor alt annet, og nå er Model Y det som har hovedfokus for øyelikket. Men Roadster har jo vært i bruk som fungerende prototype(r), så man vet at den faktisk eksisterer, i motsetning til mange av disse "konseptbilene" som BMW og andre hele tiden driver og diller med. Akkurat der tror jeg tesla prioriterer rett. Tviler på at roadster kommer til å booste omsetningen. Tilbake til tema. Jeg trodde alvorlig talt at det var I4 som skulle avdukes? Skal ikke den være rett rundt gjørnet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 hekomo skrev (20 minutter siden): Du regner med at den fungerer? Men ingen har altså sett den i bruk? Roadster kommer nok når de har nok batterier til å kunne levere den. Men de har prioritert Model 3 fremfor alt annet, og nå er Model Y det som har hovedfokus for øyelikket. Men Roadster har jo vært i bruk som fungerende prototype(r), så man vet at den faktisk eksisterer, i motsetning til mange av disse "konseptbilene" som BMW og andre hele tiden driver og diller med. Du følger virkelig ikke med en på annet enn ditt favoritt bilmerke må man si. BMW har lenge hatt fullt fungerende prototype modeller av både IX(iNext) og i4. IX har til og med vært på vintertesting i både Norge og Sverige forrige vinter og samtidig i hot testing i Afrika (Sahara) . 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Hvorfor er det slik at når nye elbiler blir lansert så må de være så skrikende forskjellige? Mens når nye bensin/diesel biler i samme prisklasse blir lansert, så skriker de mer komfortabelt? Generelt sett.. Hvilket stoff er setene laget av? Plast/syntetisk skinn? Skinn? Tekstil? Syntetisk tekstil? Syns selv at "glatte" skinn seter begynner å bli litt simple)gammeldags og kjedelig. Ja, det er mer tradisjonelt sportslig, men "hårete" skinn seter fremstår mer luksuriøse. Syntetisk tekstil har flest fordeler, som at det puster som tekstil, har "hårete" skinn utsende, er mykt som skinn, og dødt/tett som plast som bør gjøre rengjøring lettere. 2 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 keramikklampe skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det slik at når nye elbiler blir lansert så må de være så skrikende forskjellige? Mens når nye bensin/diesel biler i samme prisklasse blir lansert, så skriker de mer komfortabelt? Generelt sett.. Hvilket stoff er setene laget av? Plast/syntetisk skinn? Skinn? Tekstil? Syntetisk tekstil? Syns selv at "glatte" skinn seter begynner å bli litt simple)gammeldags og kjedelig. Ja, det er mer tradisjonelt sportslig, men "hårete" skinn seter fremstår mer luksuriøse. Syntetisk tekstil har flest fordeler, som at det puster som tekstil, har "hårete" skinn utsende, er mykt som skinn, og dødt/tett som plast som bør gjøre rengjøring lettere. Haha! 😂 Vil tro at setene er i en syntetisk tekstil av resirkulert materiale. Ekte skinnseter i elbiler er nok bare et minne. Skodas nye har riktignok det, men hvis en produsent skal ha en troverdig ESG-profil er det jo forholdsvis enkelt å la være å trekke setene i døde dyr. iNext er helt klart et friskt pust design-messig. Først og fremst er det gledelig at BMW bygger nok en elbil fra bunnen! 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 42 minutes ago, keramikklampe said: Syntetisk tekstil har flest fordeler, som at det puster som tekstil, har "hårete" skinn utsende, er mykt som skinn, og dødt/tett som plast som bør gjøre rengjøring lettere. Fuldstendig feil. Der finnes ingen fordeler med tekstil fremfor skinn. Men kanskje det er en bevisst strategi fra produsenterne at siden man ikke kan kjøre langt i en elbil, så trenger de ikke være komfortable å sitte i heller. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 ChristR skrev (25 minutter siden): Haha! 😂 Vil tro at setene er i en syntetisk tekstil av resirkulert materiale. Ekte skinnseter i elbiler er nok bare et minne. Skodas nye har riktignok det, men hvis en produsent skal ha en troverdig ESG-profil er det jo forholdsvis enkelt å la være å trekke setene i døde dyr. iNext er helt klart et friskt pust design-messig. Først og fremst er det gledelig at BMW bygger nok en elbil fra bunnen! Det er jo bra! Håper de får til ventilerte seter, som kan aktiveres selv når setevarmer er påskrudd. Erfarte dette i bilen til en kamerat av meg, hvor han hadde tyvkoblet sete kjøleren (som egentlig kun er en vifte som henter luft fra gulvet) til en improvisorisk bryter. Slik at en kunne skru på viften, mens setevarmer var på. Resultatet ble ypperlig. Og med forskjellige styrke innstillinger, kunne en ha ventilerte seter som ikke føltes kalde, men luftige og nøytrale. Så enkelt, men så sinnsykt bra. Leste at den nye plattformen som iX er bygget på er designet for både elbiler, hybrider og rene motor biler. Så mulig de ikke er helt optimalisert for batteripakke designet, ettersom de må ta hensyn til motorrom, drivaksling, eksosrør, osv.. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 tigerdyr skrev (4 minutter siden): Fuldstendig feil. Der finnes ingen fordeler med tekstil fremfor skinn. Men kanskje det er en bevisst strategi fra produsenterne at siden man ikke kan kjøre langt i en elbil, så trenger de ikke være komfortable å sitte i heller. Jo? Skinn seter puster dårligere enn tekstil seter. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 5 minutes ago, keramikklampe said: Håper de får til ventilerte seter, som kan aktiveres selv når setevarmer er påskrudd. Finnes biler som gjør dette fra fabrikk. En del Mercedes-modeller, blant annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå