Simen1 Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 - Grillen Ser ut som som ei diger rævskinke med nettingstrømper. Og kamera midt i ... Håper den kan bestilles med grill-delete. - Heksagonalt ratt - Spylevæskeluka - Plysj deilig, men blir fort skittent - To sett med baklys - Hvorfor ikke bare ha transparent bagasjelokk over de faste lysene? - Hvor stor er frunken? - Hvor tung henger kan den trekke? 4 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Halvor Sølvberg- the MOV skrev (1 time siden): Hva med denne til 230 000,- Ellers tak, jeg foretrekker gode biler. Trestein skrev (1 time siden): Har de fått han derre bangle fyren tilbake? Dette er faktisk et hakk over Bangle. Han gjorde mye bra, men var ikke så heldig med baklykter. Her er jo verken heldig fremme eller bak. Når jeg får tenkt meg om så var vell faktisk 7-serien til Bangle den eneste som solgte mer en S-klassen, og det har den ikke gjort siden. Kan ha noe med at S-klassen var veldig kjedelig på det tidspunktet, men uansett et prestasjon. Snowleopard skrev (1 time siden): Chris Bangle laget de beste versjonene BMW har hatt på lenge, i mine øyne. Men det var visst for mye for de konservative kjøperne. Han ville nok aldri akseptert disse megagrillene. Så nei, dette er ikke hans verk. Dette gjøres for å tekkes kinesiske kjøpere, uten riktig å bry seg om den eksisterende brukermassen. Kan ikke tenke meg at dette holder særlig lenge. Alternativt må de lage en Kina-versjon, og en versjon for resten av verden. De burde faktisk ha skilt ut hele "i" satsingen som eget merke. Da kunne de vært ganske vågale med designet uten å provosere de tradisjonelle BMW kjøperne. Lyktene er et like stort problem som grillen. Selv om du lager grillen normal er lyktene i helt feil proporsjoner og for smale, vil tro det er for aerodynamikken. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Heiti skrev (15 minutter siden): Dette er faktisk et hakk over Bangle. Han gjorde mye bra, men var ikke så heldig med baklykter. Her er jo verken heldig fremme eller bak. Når jeg får tenkt meg om så var vell faktisk 7-serien til Bangle den eneste som solgte mer en S-klassen, og det har den ikke gjort siden. Kan ha noe med at S-klassen var veldig kjedelig på det tidspunktet, men uansett et prestasjon. Skulle er kjøpe en BMW ville det blitt en i3 hybrid, eller denne. Nydlig front, fet motor og ellers proposjonal / grei... Endret 11. november 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Simen1 skrev (8 minutter siden): - Grillen Ser ut som som ei diger rævskinke med nettingstrømper. Og kamera midt i ... Håper den kan bestilles med grill-delete. - Heksagonalt ratt - Spylevæskeluka - Plysj deilig, men blir fort skittent - To sett med baklys - Hvorfor ikke bare ha transparent bagasjelokk over de faste lysene? - Hvor stor er frunken? - Hvor tung henger kan den trekke? Ja, den kan jammen ligne to pæreskinker i nett, satt mot hverandre... 😉 Ratter er sikkert ok, det gjør ikke så mye fra eller til for min del. Plysj byttes med skinnseter. Når det gjelder baklysene, så måtte de enten latt luka kuttes ved lampene, eller slik de løser dette. Har med regler å gjøre, at lysene skal være synlige når luka går opp. Må de først kutte i luka, så er det ikke noe større poeng å feste på plexiglass der. Så det blir enten slik de har gjort nå, kutte luka rundt lampene eller med lys i to deler, der ene delen følger luke og andre del sitter fast i stolpen. Om den har frunk (burde det med det lange panseret) eller hengervekt, er vel at for tidlig å si noe om. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Heiti skrev (14 minutter siden): De burde faktisk ha skilt ut hele "i" satsingen som eget merke. Da kunne de vært ganske vågale med designet uten å provosere de tradisjonelle BMW kjøperne. Lyktene er et like stort problem som grillen. Selv om du lager grillen normal er lyktene i helt feil proporsjoner og for smale, vil tro det er for aerodynamikken. Hadde forsåvidt vært en mulighet å lage eget merke som andre gjør. Men synes egentlig det er bra man får mulighet til å kjøpe elektrisk BMW, og ikke noe med et annet navn. Og skal de designe bil uten grill, eller bare omisset av nyrene i en mer diskrét utførelse, så må de vel gjøre endel flere endringer på fronten, og sikkert og lyktene. Burde hentet litt inspirasjon fra gamle 8-serien, der man kan ha liten grill/små nyrer, og nok luftspalte, eller dekket det med noe som ikke er i blank plast. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Snowleopard skrev (2 minutter siden): Plysj byttes med skinnseter. 10 patroner med dette og Du sitter som støypt ! Og renholdet går greit Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) BMW har hatt noen utrolig kule biler oppigjennom årene. VIlle vært litt om de tok fram en gammel tegning og moderniserte den. Internett er jo full av forslag til hvordan det kunne blitt. Noen litt bedre enn andre da. Den hvite der er forøvrig ett kit man faktisk får kjøpt til å sette på E30 3 serie før å gjøre den "moderne". https://hiconsumption.com/bmw-e30-tm-concept30/https://hiconsumption.com/bmw-e30-tm-concept30/ Endret 11. november 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Snowleopard skrev (22 timer siden): Hadde forsåvidt vært en mulighet å lage eget merke som andre gjør. Men synes egentlig det er bra man får mulighet til å kjøpe elektrisk BMW, og ikke noe med et annet navn. Og skal de designe bil uten grill, eller bare omisset av nyrene i en mer diskrét utførelse, så må de vel gjøre endel flere endringer på fronten, og sikkert og lyktene. Burde hentet litt inspirasjon fra gamle 8-serien, der man kan ha liten grill/små nyrer, og nok luftspalte, eller dekket det med noe som ikke er i blank plast. Dette med «design» er nok svært vanskelig, vi er også flokkdyr. Var på min første kunstutstilling for 3 år siden. Eg fekk for såvidt bare 1 «aha» opplevelse (et kunstverk skilte seg ut), og det gjentok seg i den neste utstilling, og det setter seg. Litt av det samme er det med musikk, den lit rå «førsteutgaven» er ofte den beste, setter seg. Er litt slik når man finner seg en kvinne også, mange påstår man er i tilnermet psykose / psykopatisk en 6 måneders tid. Noe er det verltfall som skjer før man tangerer / får visshet på mange punkter. Får tid til å falle tilbake i gamle rutiner, sammenligne og stille krav. Man kan vel sei at å ha en litt kjøreglad bil eller sykkel er litt som å ha en knullevenn, man går i modus. Og er der blippbopp og oppdateringer kan det nok oppleves som en form for fornying for den enkelte. Joda, det er fort gjort å fantasere, bløffe og skrøne på seg saker når man liker bilen sin. Man kan si det slik, Word (opprinnelig utviklet for macintosh) er kjekt det, men saker kan jo gjøres greit og kansje hurtigere og følgelig billigere med Notes (A til B krev ikke mer en huskelappen, og stylus kan være kjekt). Og stadige oppdateringer av Office - pakken kan være noe dritt. Endret 12. november 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Halvor Sølvberg- the MOV skrev (15 minutter siden): Skulle er kjøpe en BMW ville det blitt en i3 hybrid, eller denne. Nydlig front, fet motor og ellers proposjonal / grei... Ville ikke kjøpt i3 hybrid. Vesentlig tyngre, og du får god nok rekkevidde til bykjøring med 120ah. Snowleopard skrev (10 minutter siden): Hadde forsåvidt vært en mulighet å lage eget merke som andre gjør. Men synes egentlig det er bra man får mulighet til å kjøpe elektrisk BMW, og ikke noe med et annet navn. Og skal de designe bil uten grill, eller bare omisset av nyrene i en mer diskrét utførelse, så må de vel gjøre endel flere endringer på fronten, og sikkert og lyktene. Burde hentet litt inspirasjon fra gamle 8-serien, der man kan ha liten grill/små nyrer, og nok luftspalte, eller dekket det med noe som ikke er i blank plast. Jeg vil også ha elektrisk BMW, men da en g31 med en del effekt og OK rekekvidde. Dette futuristiske greiene de holder på med vanner ut merket. De har jo MINI som de kunne dyttet ut en del elbiler med. Men sant skal sies, nå har jeg studert denne ix'en i noen timer. Tror den vil eldes ganske greit. Gi det noen år. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Snowleopard skrev (20 minutter siden): Når det gjelder baklysene, så måtte de enten latt luka kuttes ved lampene, eller slik de løser dette. Har med regler å gjøre, at lysene skal være synlige når luka går opp. Må de først kutte i luka, så er det ikke noe større poeng å feste på plexiglass der. Så det blir enten slik de har gjort nå, kutte luka rundt lampene eller med lys i to deler, der ene delen følger luke og andre del sitter fast i stolpen. Joda, jeg vet om de reglene, men tenkte bare at siden åpninga bak er så smal uansett pga de fastmonterte lysene, hvorfor lage en diger overlapp på hver side? Hadde de utformet de fastmonterte baklyktene kulere så kunne de nøyd seg med transparens eller kanskje en bunt med optisk fiber for å distribuere lyset lengre mot midten av bakluka. Optisk fiberbunt er en passive komponenter som gjør at man slipper fleksibel kabling i topphengslet. Jeg tenker at en heldekkende bred bakluke gir en renere og penere design bakfra. (Eller, nå har jeg jo nettopp påpekt at den kjører med ræva først ) Endret 11. november 2020 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Heiti skrev (6 minutter siden): Ville ikke kjøpt i3 hybrid. Vesentlig tyngre, og du får god nok rekkevidde til bykjøring med 120ah. Som sagt, Du er Du. Ting treng ikke å være så veldig logisk, det er «nesten betre» når det ikke er det. Endret 11. november 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Simen1 skrev (2 minutter siden): hvorfor lage en diger overlapp på hver side? Vil tro det har med isolasjon å gjøre, mindre støy. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Heiti skrev (2 minutter siden): Vil tro det har med isolasjon å gjøre, mindre støy. Eller det rent visuelle med en diger bred bakdør, slik at bilen virker bredere enn den er. 3 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Her er det plass til spylevæskepåfylling oppe, og radaren bak den store logoen som nok bare er klistrelapp på skiltplata. Dette er ellers fronten å hente inspirasjonen fra. Vippelykter kommer nok ikke tilbake, selv om jeg synes det er kult, så her må de få på plass lykter som klarer å blende inn, men samtidig gir karakter til "ansiktet". Og klart, en SUV blir ikke like flat i formen, men tror fremdeles det går an å designe en fin SUV-front ut fra dette utgangspunktet. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Snowleopard skrev (56 minutter siden): Vippelykter kommer nok ikke tilbake, selv om jeg synes det er kult, så her må de få på plass lykter som klarer å blende inn, men samtidig gir karakter til "ansiktet". Og klart, en SUV blir ikke like flat i formen, men tror fremdeles det går an å designe en fin SUV-front ut fra dette utgangspunktet. Nedkortet ref. komentar Tesla kommer muligens ikke til å lage SUV (litt høgføtt bil, + 5 cm) med «måkevingedører» heller. Alt som beveger seg er et problem, norsk fjell av granitt er det lite problemer med, men hvem kjøper det ? Et eksempel kan vere hydropneumatisk fjæring; enkelt å reparere (og har flere andre fordeler) men koster 3 - 9 000,- mer å produsere. Om vi ikke vil bruke det selv, outsors gratis : https://www.fjordingen.no/nyhende/2020/11/01/Tunnel-skal-bli-flaggermushotell-22914639.ece Her, orginalen : Obs ! Billig og i alumineum, men kjenn en TV reperatør først. Bil er en form for onani, gir følelse og resultater. ref: https://en.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Lagonda Fås også i svart (med dagens baklyskrav): Endret 11. november 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Nummerskiltet ødelegger lidt, men ellers en pen bil.m Et pent ytre, men litt for simpelt inne. Blir sikkert for dyr, men den og den kommende i4 er begge noen jeg vil overveie. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 En godt utstyrt X5-45e havner på +1.1mill , en X6 på 1.4mill. Topp utgaven av IX vil jeg tippe ligger på tilsvarende prisnivå minus MVA for X5 og minus MVA+avgiftene til X6 Sies at IX vil komme i tre utgaver (ytelse/batterikapasitet) navngitt som IX-40,IX-50 og IX-60 for den med 600km rekkevide og +500hk. Spørs hva som lanseres først eller om alle variantene kan bestilles fra sommeren 2021 , med levering tidligst Q1 2022 (gjetning) 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 tigerdyr skrev (26 minutter siden): Nummerskiltet ødelegger lidt, men ellers en pen bil.m Et pent ytre, men litt for simpelt inne. Blir sikkert for dyr, men den og den kommende i4 er begge noen jeg vil overveie. Hva med denne...: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=195387605 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 6 hours ago, Yessmann said: Hvorfor kommer elbilene alltid først som SUV? For oss som liker store sedaner, er det foreløpig ikke noe alternativ til Tesla. Flere grunner. For det første er SUV i vinden. Det er det folk kjøper, så da er det slik biler produsentene lager. Om det er produsentene som har "tvunget" på forbrukerne SUV-er eller om det er rent forbrukerdrevet skal jeg ikke si, men dessverre er SUV en trend i tiden. Dessuten er det mye enklere å lage en elektrisk SUV enn en sedan, sånn rent pakkemessig. En bensin- eller dieselbil har bare tynne gulvplater under setene, slik at det er enkelt å lage en bil som både er lav, men med romslig interiør. I en elbil tar batteriet mye av den plassen, slik at pakkingen av bilen er mer komplisert. Ja, det lar seg gjøre, som for eksempel Model S og Model 3 (selv om jeg synes jeg sitter for høyt spesielt i Model 3), men det er enklere med en SUV hvor man skal sitte høyt uansett, og man bare kan ofre en centimeter eller tre på bakkeklaringen fordi det ikke er den folk bryr seg om. Om noen spør deg hvilken bil som har høyest bakkeklaring av en Mercedes EQC og en A-klasse er det ikke sikkert svaret er åpenbart ... 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 syar2003 skrev (3 minutter siden): En godt utstyrt X5-45e havner på +1.1mill , en X6 på 1.4mill. Topp utgaven av IX vil jeg tippe ligger på tilsvarende prisnivå minus MVA for X5 og minus MVA+avgiftene til X6 Sies at IX vil komme i tre utgaver (ytelse/batterikapasitet) navngitt som IX-40,IX-50 og IX-60 for den med 600km rekkevide og +500hk. Spørs hva som lanseres først eller om alle variantene kan bestilles fra sommeren 2021 , med levering tidligst Q1 2022 (gjetning) Slik avgiftene er utformet nå, så vil disse slippe engangsavgiften, COx og NOx-avgiften, slik at du nok kan skrape av endel mer enn det og. Tror nok 7-800 K er prisområdet den vil havne på, om ikke vi som sagt får endrede avgifter innen den tid. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå