Gå til innhold

BMW har lansert sitt nye elbilflaggskip iX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, dette kommer sannsynligvis til å bli en av de beste bilene/elbilene på markedet. Imponerende spec's det som står i artikkelen.

Men prisen blir nok tilsvarende høy. Skal bli spennende å se hvor den havner.

OK, den er stygg som nøkken framme, men det skal vel alle BMW'er være nå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Yessmann skrev (12 minutter siden):

Hvorfor kommer elbilene alltid først som SUV?

For oss som liker store sedaner, er det foreløpig ikke noe alternativ til Tesla.

Polestar 2? Hyundai Ioniq? Renault Fluence? Porsche Taycan? Model 3?

Det finnes noen få, men enig i at det ikke er mange. Men så er den tradisjonelle sedan-formen ikke så veldig populær lenger dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (2 timer siden):

Ja unntatt fronten. Her er hva Broom-Benny syns den nye BMW-fronten ser ut som:

image.png.74711944317766b17dd11cb36b70b6f1.png

Hint; et dyr som bruker fortenna til å felle trær... 😄

Benny er jo blitt noe gammel, så det er jo helt naturlig at han vil ha det som det var før.

Men bilprodusentene kunne jo tenke litt på hvor skiltet skal plasseres, unngå at fronten må plukkes ned for å skifte lyspere og slikt.

En komentator og humorist over forslår at prisen burde være 500 000,-, men den bør da vel ikke være billigere en Tesla X om man tenker seg om.

Joda, skulle eg hatt meg en dyr liten bil ville eg valgt en Citroën DS fra forrige århundre. Dei har jo medfødte SUV egenskaper, og dei er også svært lette å bytte dekk på, en trepinne eller ølkasse under og dei er så å si bytt.

Men joda, både DS, CX og XM kan modifiseres for en + 300 000, og steller man bilen har man den noen år.

DD5C53FE-20E3-4CB6-846A-366C5CE426FE.jpeg.ab8973a6d807a991a32b36a6dfa0a411.jpeg

Joda fine modifiseringsobjekter:

59929D1B-DFF2-499E-A3AF-0C55F5347AD8.thumb.jpeg.0d78b02983434c826f30da8ed2d033c4.jpeg

Høg lasteevne gir anledning for 400 liter vanntanker, vaskemaskin og Tesla POWER Wall

0C7013A8-DC7A-4092-A76A-25A6E8ACCA3C.jpeg.5b8411321dae34989eba77f07922e5a5.jpeg

Åverdrivelser er overdrivelse, rett tenkt men et smalt trappehus er ikke eignet som 2 etasjer leiligheit. Sporvidde og vekt er også for lav.

BFF2EE0C-8234-4F1D-B80D-C5A6FA5F1B53.jpeg.c75dc152df8ee1e4db8088893ebd56c7.jpeg

Her en snutt om to ekstrem - biler, som ja er dyre. Men snutten er svært intresang og fortellende om skapelsen og intresse for bil, I elite - segmentet med kjøreglede og nok penger. Obs ! utsolgt. Gå ned 2 prisklasser og Du finn mykje fint brukt Engelsk, med sjel.

https://www.youtube.com/watch?v=K4EIYQ6fkG4

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Er glad i BMW, og dette blir sikkert bra, men det krystall-tullet får det bare til å se billig ut.

Jeg lar meg ikke imponere av blillig blingbling, selv om det er solgt dyrt. Får meg til å tenke at de prøver å lure oss, på samme måte som den hvite mann prøvde, og lyktes, med å skaffe seg dyrt gull og annet verdifullt, i bytte for billige plastsmykker og plastperler.

Og den fronten minner meg mer om denne karen fra løvenes konge (ja han i bakgrunnen) enn en bever, men det blir ikke mere positivt av den grunnen:

Pumba-the-lion-king-2-simbas-pride-27411

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og om man vil ha en stor sedan og samtidig ha plass til en voksen mann i baksetet, med hodet fortsatt på plass, har heller ikke Tesla noe tilbud.

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å tilby en elektrisk versjon av det E-klasse, 5-serie etc har tilbudt i mange tiår.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...