raym123 Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Hei! Har lagt merke til på min gamle one x at når man spiller cod warzone eller storymode så kommer det screen tearing . Altså sånn stripe over skjermen som er som en tynn bølge/vannbølge innimellom ved bevegelser. På Series X ser jeg det samme skjer i valhalla, men spill som rdr2, avengers og andre har ikke dette "problemet" Bruker en oled Lg tv, mener det er c8 eller 9, mener å lese i går en plass at dette kommer av en feil på oled lg tver, noe med vve? Ikke at jeg vet hva det er Men samtidig rart at det ikke gjelder alle spill. Edit: Trodde det først hete screen flickering men det er altså screen tearing. Takker for svar 😊 Endret 11. november 2020 av raym123 Lenke til kommentar
Nissenakke Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 raym123 skrev (11 minutter siden): Hei! Har lagt merke til på min gamle one x at når man spiller cod warzone eller storymode så kommer det screen flickering. Altså sånn stripe over skjermen som er som en tynn bølge/vannbølge innimellom ved bevegelser. På Series X ser jeg det samme skjer i valhalla, men spill som rdr2, avengers og andre har ikke dette "problemet" Tenker du på "screen tearing"? Har ikke prøvd Valhalla selv enda, men fra Eurogamers anmeldelse av spillet: Sitat While we're talking annoyances, we should also talk about bugs. For reference, I'm playing Valhalla on a retail Xbox Series X, and with the launch day build of the game available when the game releases tomorrow. At the time of writing, the one major bugbear I have is with its screen-tearing, which usually occurs in mocapped sequences when there are multiple characters moving around on screen, though sometimes also appears in busy areas of general gameplay such as assaults within the interior of a castle. I've spoken to others with similar experiences and know Ubisoft is aware of the problem, though the suggestion I got for a fix did not solve the issue. Lenke til kommentar
raym123 Skrevet 11. november 2020 Forfatter Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Hei, ja screen tearing blir riktige ordet å bruke, jeg skrev feil, flickering er når det blinker å rister, så det kom litt feil ut. Takk for svar, da er det mulig at det blir patchet for screen tearing når det gjelder valhalla Men er det noen som vet hva det kommer av på cod warzone spillet? Kan det være en feil på spillet, eller en innstilling? Endret 11. november 2020 av raym123 Lenke til kommentar
SverreLøk Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Ser at det er screen tearing på Xbox Series X her (særlig 7:39), men ingenting på PS5. Forhåpentligvis noe som blir patchet fort uansett. Lenke til kommentar
raym123 Skrevet 11. november 2020 Forfatter Del Skrevet 11. november 2020 Riktig, da er det ikke noe feil med verken konsoll eller tv Satser på en patch snart ja! Takk for opplysningene rundt dette Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 hmm ikke sett noe screetearing akkurat samme scene. Har det noe å si at freesync er aktivert på series X? Lenke til kommentar
Wik Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 BakaBerg skrev (På 12.11.2020 den 16.24): hmm ikke sett noe screetearing akkurat samme scene. Har det noe å si at freesync er aktivert på series X? Jeg har freesync på gamingskjermen min og har ikke problem med "screentearing" heller. Vil nok anta at dette er noe som vil bli ordnet opp i en kommende oppdatering. Lenke til kommentar
samco Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Ehhhh x har bare vrr ikke free sync... Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 VRR er slått på din Xbox? Du burde ikke se noe slikt om det er på. Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Ser ut til at VRR var årsaken til at jeg ikke har nor screen tearing. Også bekreftet av Karl på levelup. Altså kjipt for de som ikke har VRR Lenke til kommentar
raym123 Skrevet 18. november 2020 Forfatter Del Skrevet 18. november 2020 Hvor slår jeg på det? Eller er det en tv innstilling? Bruker LG oled Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 for meg enabler man VRR når man skur på freesync på tven. Da får jeg enable VRR i xbox display options. Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 samco skrev (På 14.11.2020 den 18.53): Ehhhh x har bare vrr ikke free sync... VRR blir tilgjengelig å skru på på xboxen, når jeg skrur på Freesync på tven i instillingene til game mode Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 BakaBerg skrev (7 timer siden): VRR blir tilgjengelig å skru på på xboxen, når jeg skrur på Freesync på tven i instillingene til game mode Hæ? Hvilken tv har du ? Hører utrolig rart ut. Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 21. november 2020 Del Skrevet 21. november 2020 (endret) samco skrev (På 20.11.2020 den 7.24): Hæ? Hvilken tv har du ? Hører utrolig rart ut. Samsung Q80R. 65tom. Ja det sant. Freesync ser ut til å enable VRR for xboxen på tven. edit: Jeg filma det. Her Endret 21. november 2020 av BakaBerg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå