MagE Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 hei, har et stue pc prosjekt, jeg må lage play stop vol. opp, vol.ned,spol fram og spol tilbake er det noen som hvet hvor jeg skal koble til/lodde ledningene for og få til disse funsjonene eller om det finnes testatur som har kun 6-10 knapper (må nesten lage et DivX system/pogramm så det er det samme hvilke knapper det orginalt er) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hvor du skal lodde ledningene er jo der hvor de orginale knappene satt så trenger du et program som skal spille det du vil og hvor du kan stille inn hvilken knapp som skal være til hva. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 ikke det at jeg er no' expert på akkurat det der, men det blir vel å skaffe brytere som kortslutter kretsene de er koblet til, eller? men det var kanskje loddinga i andre enden av ledningene du lurte på!? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) ja jeg må nesten pogramere men vil helst slippe testatur (ha et lite testatur på noen knapper) festet til fronten (og "gjømt" eller noe) og få dei til og ligne på "vanlige" knapper(slike som er på dvdspillere) EDIT:AutoExec Endret 4. januar 2004 av MagE Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ja jeg må nesten pogramere men vil helst slippe testatur (ha et lite testatur på noen knapper) festet til fronten (og "gjømt" eller noe) og få dei til og ligne på "vanlige" knapper(slike som er på dvdspillere) EDIT:AutoExec Tja, flere butikker i landet bruker jo småe tastatur som kun inneholder høyre del av tastaturet, kansje noe slikt hadde gjort susen? evnt plukket fra hverandre en joustick Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 ja jeg må nesten pogramere men vil helst slippe testatur (ha et lite testatur på noen knapper) festet til fronten (og "gjømt" eller noe) og få dei til og ligne på "vanlige" knapper(slike som er på dvdspillere) EDIT:AutoExec Tja, flere butikker i landet bruker jo småe tastatur som kun inneholder høyre del av tastaturet, kansje noe slikt hadde gjort susen? evnt plukket fra hverandre en joustick lurte på om jeg skulle ha det (lite testatur) men knappene er "feil". det må vere slike som det pleier og vere på dvd/cd/vhs/skjermer/vekerklokker/muser/powerknapp/resteknapp, den typen som ikke går så langt "inn" og jousticker er det lite av her Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 hva med fjernkontroll? lag deg en IR mottaker (kan poste link til hvordan den lages hvis du er intrisert) De er veldig enkle å lage... kobles til en COM port... Deretter legger du inn to program: WinLIRC sor behandler IR signal, og Girder som styrer selve programene... er litt styr å lære seg girder da men... når du først får det til så er det uante muligheter har kjørt dette ei stund nå (siden i sommer?) og jeg bruker det hele tiden... har satt opp knapp for å slå av og på skjermene... knapper for å styre winamp.. styrer status i mirc og msn... slike ting... I går laga jeg meg tilogmed viftestyring med fjernkontroll.. (relekort som veksla mellom 5 og 12 V som blir styrt av girder og nok et program) Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 hva med fjernkontroll? lag deg en IR mottaker (kan poste link til hvordan den lages hvis du er intrisert) De er veldig enkle å lage... kobles til en COM port... Deretter legger du inn to program: WinLIRC sor behandler IR signal, og Girder som styrer selve programene... er litt styr å lære seg girder da men... når du først får det til så er det uante muligheter har kjørt dette ei stund nå (siden i sommer?) og jeg bruker det hele tiden... har satt opp knapp for å slå av og på skjermene... knapper for å styre winamp.. styrer status i mirc og msn... slike ting... I går laga jeg meg tilogmed viftestyring med fjernkontroll.. (relekort som veksla mellom 5 og 12 V som blir styrt av girder og nok et program) Stilig Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 er det ikke bare å kjøpe et tastatur med disse funksjonene f.eks : Dette og bare ta bort det du ikke trenger da? kan kanskje bli litt vanskelig menmenmen... Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) finnes andre umuligheter og da... kan jo lage et simpelt 4-15 knappers "tastatur" for comporten og da... men jeg har funnet software som styrer stort sett bare winamp og volum... Fordelen med disse er at de er veldig enkle å lage... trenger kun knapper og et lass med dioder hvis du skal ha mere enn 4 knapper... edit: er foresten ikek noe problem å lage custom tastatur ut av et gammelt PS2 tastatur (USB funke også foresten) bar ta ut kontrollerkortet (vanligvis veldig lite på membrantastatur... på disse kan du bare lodde på nye knapper... du må vistnok finne ut hvor du skal koble da.. (tastatur jobber med å kortslutte inngangene på IC'en i forskjellige kombinasjoner... ) Endret 4. januar 2004 av Smilodon Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 finnes andre umuligheter og da... kan jo lage et simpelt 4-15 knappers "tastatur" for comporten og da... men jeg har funnet software som styrer stort sett bare winamp og volum... Fordelen med disse er at de er veldig enkle å lage... trenger kun knapper og et lass med dioder hvis du skal ha mere enn 4 knapper... edit: er foresten ikek noe problem å lage custom tastatur ut av et gammelt PS2 tastatur (USB funke også foresten) bar ta ut kontrollerkortet (vanligvis veldig lite på membrantastatur... på disse kan du bare lodde på nye knapper... du må vistnok finne ut hvor du skal koble da.. (tastatur jobber med å kortslutte inngangene på IC'en i forskjellige kombinasjoner... ) jeg fant ut det, jeg skulle teste et gammelt testatur (om hvor mye det tålte) som var på russisk dyppet det i vaten og diverse saker, etterpå kom 4bokstaver med og trykke på A datoen kom opp med melomromm, eneste knappene som funka var esc og back spase har og tenkt og ha fjernkontroll men det hadde vore stiligt med et lite kontrollpanel i front, når jeg tenker meg om trenger jeg ikke volum knapper. (kunne jeg få linken Smilodon, er intesert)(og har du noen guider eller koblingskjemaer til slike 4 knapper testatur) storebror som jobber litt med pogramering sa han kunne lage et pogramm som kunne alt slags løye,men det er en aen sak- Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ok... links as requested: her er til mini "tastaturet for comport (funker stort sett bare med winamp (on noen andre funksjoner): http://diba.hotbox.ru/comctrl/index.html her er for IR mottaker: http://www.heatseekerz.net/index.php?page=...4&page_number=1 her er til programet som tar seg av IR signalene: http://www.lirc.org/index.html (husk at du skal ha WinLIRC.. vanlig lirc er for linux) her er programmet som tar seg av all styringa: www.girder.nl (tar litt tid å lære seg da men..) Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 bla bla bla....., eneste knappene som funka var esc og back spase ....... det var vel dei to som vart minst utsatt av dei fem viktigaste (esc, backspace, control, alt og delete) Lenke til kommentar
MagE Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 ok... links as requested: her er til mini "tastaturet for comport (funker stort sett bare med winamp (on noen andre funksjoner): http://diba.hotbox.ru/comctrl/index.html her er for IR mottaker: http://www.heatseekerz.net/index.php?page=...4&page_number=1 her er til programet som tar seg av IR signalene: http://www.lirc.org/index.html (husk at du skal ha WinLIRC.. vanlig lirc er for linux) her er programmet som tar seg av all styringa: www.girder.nl (tar litt tid å lære seg da men..) takker meget mye for linkene Eirik_R: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå