lilfinga Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 MB: X570i Aorus Wifi PSU: Corsair SF600 Gold 600W RAM: G.Skill Trident Z Silver/Red DDR4 3600MHz 2x8GB SSD: Adata XPG SX8200 Pro 1TB CPU: AMD Ryzen 5600x GPU: RTX 3070 Har nettopp kjøpt nytt build, men det vil ikke boote skikkelig. Jeg kommer ikke til BIOS eller får noe signal fra skjermen. Front vifte, cpu vifte og gpu vifte spinner. Vet ikke om det har noe å si, men RGB lyset på keyboardet lyser før jeg har trykket på power knappen. I tillegg er det ikke mulig å skru av PCen når jeg holder power knappen inne. Jeg må kutte strømmen. Jeg har testet to ulike CPUer (3600 og 5600x). Forsøkt alle mulige RAM kombinasjoner. Forsøkt å boote uten SSD ettersom jeg leste noen har opplevd problemer med Adata sine ssd med gigabyte hovedkort. Jeg forsøkte nettopp å oppdatere BIOS uten at det hjalp. Forslag? Kan hovedkortet jeg har kjøpt være defekt? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 Har du gått igjennom det som er beskrevet her? https://www.youtube.com/watch?v=VZDv9ubQfY4 Lenke til kommentar
lilfinga Skrevet 11. november 2020 Forfatter Del Skrevet 11. november 2020 Ja, desverre Lenke til kommentar
lilfinga Skrevet 11. november 2020 Forfatter Del Skrevet 11. november 2020 Problem løst. Viste seg å være en stk. defekt RAM brikke. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå