Kirukk Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hei... Holder på å lage utkast til cd cover til mitt cd- (sang som jeg har laget) PS! Dette er kun hobby sak..ikke noe Seriøs album som eg skal utgi nej.... ;( Jeg trenger å designe front, back til front coveret , og back til back-coveret. Altså det er 1 front og 2 back cover..slikt i vanlig cd cover... Men eg har designet fronten til cd coveret.. det er litt grått med mitt bilde på og sånt.... Det eg trenger hjelp til er back til front coveret og til back til backcoveret. Den back back coveret skal vise tittel , hvem som har synget hvem som skrev sangen.. osv... sånn track opplysning..... Noen forslag?? Og hva skal den back coveret til front coveret inneholde?? Ufff.. dette ble mye back og front cover sak... hehe Men skjønner dere hva det er jeg prøver å si???? Takker... Lenke til kommentar
Kirukk Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Hei.. Ingen??? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ja, skjønner hva du mener, men det er lit vanskelig å hjelpe når man ikke engang vet hva slags type musikk det er på cden. Lenke til kommentar
Kirukk Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Hei... Det er vanlig pop musikk... men det jeg tenkte på var sånn templates lignende sak...så jeg kan se hvordan man lager det med tittel og navn osv... Når jeg skriver på photoshop så blir font kvaliteten så dårlig.... det er elendig når jeg printer det ut på foto printer... fargene på coveret blir også dårlig.... Hvordan fixe dette problemet?? Noen software til cd cover deisgn enn photoshop?? Noen som har noen cd cover designs (templates)?? Takker. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Et par ting: Pass på at du jobber i høy oppløsning (f.eks. 300dpi) ellers blir det elendig når du skriver ut. Dpi angir du under 'resolution' når du oppretter et nytt dokument i Photoshop. Pass også på at antialiasing er skrudd på når du bruker fontverktøyet for å skrive inn tekst - da unngår du 'hakkete' kanter. Lykke til. Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Når jeg skriver på photoshop så blir font kvaliteten så dårlig.... det er elendig når jeg printer det ut på foto printer... Antialiasing bør være på. EDIT: Oi! Vinduet var oppe en stund før jeg svarte, så jeg så ikke svaret ditt Shimano Endret 9. januar 2004 av PT Lenke til kommentar
Kirukk Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Hei.. Hvordan skal jeg skru på Antialiasing i Photoshop?? Det fant jeg ut...men hvem av de skal man velge til vanlig tekst?? Endret 9. januar 2004 av Kirukk Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Det fant jeg ut...men hvem av de skal man velge til vanlig tekst?? Det må du vel nesten kunne se an selv... Kommer jo helt an på fontens opprinnelige utseende. Men crisp skulle funke bra. Blir denne for tynn for deg, er det bare å prøve f.eks strong. Lenke til kommentar
Kirukk Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Hei.. Kunne noen sende meg en cd cover template....Som jeg kan bruke for å lage en utfra det.... En med track list..eksempel... Noen?? Trenger ikke front..men den med track list..opplysninger..osv... kunne noen hjelpe meg med det?? Takker. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Du kan jo eventuelt bruke Nero Cover Designer, og importere bilder dit som du har lagd i Photoshop. Det er trolig enklest - og raskest... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå